Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Anbefaling af SONY skærm
Fra : Martin Klopp Jensen

Dato : 27-05-02 14:17

Er der nogle, som har købt en SONY skærm for nylig og kan anbefale en?
Det skal være en 19" til max 5000,-

- KLoPP

Fra : Blaster

Dato : 27-05-02 14:53

Hejsa

Jeg skal ud på kigge Sony skærm på fredag, men det hjælper dig jo ik så
meget.

Har g420 og e430 i tankerne..

Mvh

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-05-02 14:58

Martin Klopp Jensen wrote:

> Er der nogle, som har købt en SONY skærm for nylig og kan anbefale en?
> Det skal være en 19" til max 5000,-

Tag lige og kig på udvalget, med de krav du stiller så er der vist ikke
mange Sony 19" at vælge imellem.

Men hvis du går et par hundrede spir op så er der pludselig 2

Mvh

Bruno (Der ville ønske folk lavede bare lidt research inden de stille
spørgsmål på usenet)

Fra : Thomas Fries

Dato : 27-05-02 22:00

Hej

Jeg har netop købt en SONY CPD-E430 hos B.J-Trading til ca 3800,-.
Superskærm, kan kun anbefales.

Mvh

Thomas Fries

Fra : Blaster

Dato : 28-05-02 12:36

"Thomas Fries" <thomas.fries@esenet.dk> wrote in message news:<3cf29e65$0$18599$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> Hej
>
> Jeg har netop købt en SONY CPD-E430 hos B.J-Trading til ca 3800,-.
> Superskærm, kan kun anbefales.
>
> Mvh
>
> Thomas Fries

Hvordan ser den ud i 1600*1200 ?? er teksten gnidret iforhold til 1280*1024 ???

Fra : Thomas Fries

Dato : 29-05-02 20:17

> Hvordan ser den ud i 1600*1200 ?? er teksten gnidret iforhold til
1280*1024 ???

Ved 1600 *1200 står teksten stadig skarpt, men den kan ikke klare mere end
75 Hz, så billedet er ikke helt så "roligt" som ved 1280 *1024. Men ærligt
talt hvem kører 1600 *1200 på en 19". Jeg mener ihvertfald det er for småt,
og at det kræver en 21".

Mvh
Thomas Fries

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-05-02 20:32

On Wed, 29 May 2002 21:16:51 +0200,
> [...]
> talt hvem kører 1600 *1200 på en 19". Jeg mener ihvertfald det er for småt,

Det er perfekt på en 15.4" Dell bærbar.

Og det er næsten lige så godt på min Sony G420.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Blaster

Dato : 29-05-02 22:22

står det også rigtig skarpt på din g420 ??

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-02 15:48

On Wed, 29 May 2002 23:21:37 +0200,
Blaster <blaster25@hotmail.com> wrote:
> står det også rigtig skarpt på din g420 ??

Ja. Jeg kører 1600x1200@85Hz, og har et meget skarpt billede.
I 9 pkt courier new ser man alle pixels i sort tekst på hvid
bagrrund. Der er nok lige i underkanten med "hardware pixels"
på skærmen, så en af stregerne i hvert 2-4 bogstav har en lille
smule miskonvergens, men ikke nok til at man bemærker det. Jeg skal
have næsen helt oppe i skærmen for at se det.

Jeg har et GF2 ti kort.

Fra : Blaster

Dato : 30-05-02 17:02

Okay.. lyder godt, overvejer nemlig denne skærm.. kan den anbefales??

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-05-02 22:26

On Thu, 30 May 2002 18:02:16 +0200,
Blaster <blaster25@hotmail.com> wrote:
> Okay.. lyder godt, overvejer nemlig denne skærm.. kan den anbefales??

Jeg har ingen problemer med den, og er generelt meget glad for den.

Den eneste den har problemer med er lilla tekst på sort baggrund.
Dte har en blå venstrekant og rød højrekant. Og det har det på samtlige
trinitron og lignende skærme. Du kan nok også tegne skæve lilla streger
på en skærm med 3 forskudte farvepunkter og opnå samme effekt.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-02 10:56

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> trinitron og lignende skærme. Du kan nok også tegne skæve lilla streger
> på en skærm med 3 forskudte farvepunkter og opnå samme effekt.

Det problem kan altså reduceres væsentligt ved at indstille konvergensen i
G420'erens menu, ved hjælp af f.eks. Nokias's Monitor test program. Jeg skal
ihvertfald ha snuden helt op i skærmen for at se det nu.
Ellers kan jeg kun anbefale en G420, glimrende billede til pengene, og
Sony's 24 timers on-site ombytningsservice fungerer helt smertefrit.

Mvh
Mikkel

Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 19:24

> [...]
> Ellers kan jeg kun anbefale en G420, glimrende billede til pengene, og
> Sony's 24 timers on-site ombytningsservice fungerer helt smertefrit.

Nu er det godt nok ikke en 19" jeg har men min Sony F520 er dælme rar.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Blaster

Dato : 29-05-02 21:04

Jep.. jeg er helt enig i det er for småt, men ville bare høre om det stadig
stod skarpt.

Fra : Blaster

Dato : 01-06-02 14:15

Jeg har lige købt sony g420 'eren og det er en fed skærm, farver, kontrast
osv. er står rigtig godt og der er virkelig et flot billede på, den skærm
kan kun anbefales

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 03-06-02 08:54

Det er godt nok mere end et år siden men jeg købte en G400 og den
holder 100%

Fra : Hans

Dato : 07-06-02 22:45

"Blaster" <blaster25@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt sony g420 'eren og det er en fed skærm, farver, kontrast
> osv. er står rigtig godt og der er virkelig et flot billede på, den skærm
> kan kun anbefales

Jeg er helt enig. Har fået en G420 netop i dag, fordi jeg var træt af dårlig
billedgeometri på den Samsung 959NF jeg tidligere har brugt. Det var ikke en
enlig svale, da jeg prøvede ikke mindre en 3 før jeg opgav. Jeg har kigget
på skærme så jeg har været helt rundt på gulvet, og konklusionen er at
hverken Samtron, Samsung, Philips, Mitsubishi eller LG laver noget som kan
følge med Sony, men der er også en væsentlig prisforskel, hvilket jeg ikke
har noget imod at give hvis produktet er i orden. Det er trods alt niveuet
af hovedpine som tæller efter en dag foran skærmen. Jeg vil gerne give noget
for at undgå det.

Jeg fatter i øvrigt ikke at producenterne gider at spilde krudt på at gøre
skærmene 10 cm. kortere i dybden. Det går grusomt ud over geometri og
konvergens, hvis man sammenligner med en skærm med 90 graders afbøjning,
hvor streger er lige og lod- og vandrette. Hvis dybden er en afgørende
faktor, så køb en fladskærm, lad være med at gå på kompromis.

Den G420 jeg har stående foran mig er i hvertfald i orden.

mvh
Hans

Fra : Olesen

Dato : 08-06-02 05:48

"Hans" <fast@2night.d.k> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor streger er lige og lod- og vandrette. Hvis dybden er en afgørende
> faktor, så køb en fladskærm, lad være med at gå på kompromis.

*****************

De fleste skærme af dem du nævner får faktisk ganske fine
anmeldelser i diverse blade...og da især Philips, og Samsung
er fantatisk godt med.

MVH

Fra : Hans

Dato : 08-06-02 09:48

"Olesen" <Olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste skærme af dem du nævner får faktisk ganske fine
> anmeldelser i diverse blade...og da især Philips, og Samsung
> er fantatisk godt med.

Der er efter min mening stadigvæk en markant forskel i den måde de dyrere
skærme viser billeder på, end dem du nævner her, og man må afgøre med sig
selv om merinvesteringen nu også er nødvendig. Uanset hvor godt et tilbud
måtte se ud gælder den gamle regel stadig: Man får hvad man betaler for.

Det svære ved at købe ny skærm er, at når førstehåndsindtrykket er glemt
kommer alle småskavankerne til overfladen, og man begynder at lægge mærke
til fejl og mangler ved skærmen som man ikke fangede i første omgang. Den
skærm jeg nu har investeret i er i stand til at bevare de første positive
indtryk jeg fik, så jeg er overbevist om at valget var rigtigt.

mvh
Hans