Højsæson for mult?
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-05-02 11:54

Hej.

Hvornår er det at højsæsonen for mult er? (Jeg er specielt
interesseret i den jyske vestkyst).

Mvh. Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-05-02 12:57

Brian B. Christensen <bbcdk@hotmailen.com> stjal båndbredde med
følgende:

> Hej.
>
> Hvornår er det at højsæsonen for mult er? (Jeg er specielt
> interesseret i den jyske vestkyst).

Juli-september.

--
-Jens B

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 27-05-02 14:59

On Mon, 27 May 2002 13:56:57 +0200, "Jens Bruun"
<jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> wrote:

>Juli-september.

Takker. Er der nogen der har henvisninger til gode sider med tips til
multfiskeri? Man bliver lidt frustreret af at se 20 stk. svømme rundt
uden at kunne få dem i tale.

Mvh. Brian

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-05-02 15:09

"Brian B. Christensen" <bbcdk@hotmailen.com> wrote in message

> Takker. Er der nogen der har henvisninger til gode sider med tips til
> multfiskeri? Man bliver lidt frustreret af at se 20 stk. svømme rundt
> uden at kunne få dem i tale.

Har du overvejet et militært kanonslag? Det ta'r alle 20 stk. på én gang
og så er det da ikke rykfiskeri

Undskyld, jeg kunne ikke dy mig.

--
-Jens B. (Jajaja, jeg har jo lige sagt undskyld, ik'?)

Fra : P. Nielsen

Dato : 27-05-02 15:58

"Jens Bruun" <jens*fjernmig*@*fjernmig*bruun.com> skrev i en meddelelse
> "Brian B. Christensen" <bbcdk@hotmailen.com> wrote in message

> Har du overvejet et militært kanonslag? Det ta'r alle 20 stk. på én gang
> og så er det da ikke rykfiskeri

mindre kan gøre det.... geværskudsmarkør!

Fra : Benny Fly

Dato : 28-05-02 00:47

Andre end dig har haft de tanker. Se

http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&omraade=Netkrogen/Fi
skerapporten/Multe/&side=Multe%202001&state=side_bruger_vis

fangstrapport d. 22/6 og 26/6

mvh Benny

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-05-02 16:21

"Brian B. Christensen" wrote:

> Man bliver lidt frustreret af at se 20 stk. svømme rundt
> uden at kunne få dem i tale.

Hvis de ikke taler, skal du bare sige:
: "Hej Multer, how are you?"
så begynder det straks at boble ud af munden på
dem.

Undskyld jeg kunne heller ikke dy mig :)

peter jensen

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 28-05-02 16:02

Nu har jeg aldrig fisket efter multer, men der er en artikel i maj-nummeret
af Fisk & Fri som omhandler "problemet".. Det er godt nok mind'et mod
fluefiskerne, så jeg ved ikke om det er aktuelt?

Kodeordene her er dog kasket, polaroidbriller, marabou-fluer i skrigende
grønne farver.. tilslag gives ved eventuel "inhalering" af fluen..
Metoden kan måske overføres til bobleflåd, men hvad ved jeg?.. der er helt
sikkert nogle andre her i gruppen som burde udtale sig, fremfor mig.

Jeg har selv fluestang og tog sidste sommer et kursus i at svinge kæppen,
men har desværre ikke fået tid til at praktisere noget særligt.. Jeg håber
dog på at jeg får fisket betydeligt mere i år, blandt andet prøve multerne
på vest-sjælland.. når de kommer.. og hvis jeg får muligheden..

Findes multerne forresten andre steder langs de Sjællandske kyster? Ise-
eller Roskildefjorden?

K.