internet via T68
Fra : Volker Dawideit

Dato : 27-05-02 11:46

Hej gruppe, sidder heroppe i Norge og kan kun komme paa nettet med 9600 via
GMS og WinXP/Vaio, selvom alt er indstillet til at gaa 28800. Er der en
modemstring der kan tvinge systemet til at sende og modtage med
maxhastighed?
Med venlig hilsen, Volker
ps. her i Lindesnaes i sydnorge er lortevejr og der er ingen fisk at fange

Fra : Fischer

Dato : 27-05-02 12:24

> Hej gruppe, sidder heroppe i Norge og kan kun komme paa nettet med
> 9600 via GMS og WinXP/Vaio, selvom alt er indstillet til at gaa 28800.

Meget naturligt - GSM data kører kun med 9600 bps.

Man kan dog bundle flere GSM kanaler for at få højere hastighed. Det kaldes
high speed data (HSCSD).
I Danmark kræver det et specielt data-abonnement at benytte high speed data,
og selv om jeg havde dette, så ville jeg ikke forvente at dette ville virke
i Norge med et dansk abonnement.

*Fischer

Fra : Volker Dawideit

Dato : 27-05-02 13:40

OK, Fischer, det havde jeg ikke taenkt paa. :-0
Tak. Volker

Ps. solen skinner nu og vi har lige fanget en masse fisk!