Malta Grand Prix ?
Fra : henrik hansen

Dato : 27-05-02 10:51

efter at have hørt Maltas indslag ved Eurovisionen - minder den mig om
en ny popsang , men hvilken.
Er jeg den eneste som synes at den ligger meget tæt på noget der
allerede er lavet ?

En pudsig tendens er , at da der var proffesionelle juryer gik det
godt for Danmark - i år var der 100 % teleafstemning. grand Prox
handler ikke længere om en god sang - men om at skabe en helhed med
tøj, korreografi, happenings (transvestitter, "boybands", og andre
effekter.

Er det en positiv drejning indenfor Grand Prix ?

Fra : Wertigo

Dato : 27-05-02 13:47

henrik hansen <hansehen@mail.tele.dk> skrev i

> [...]
> handler ikke længere om en god sang - men om at skabe en helhed med
> tøj, korreografi, happenings (transvestitter, "boybands", og andre

Prøv at se <http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=165689>

I 1998-2001 var det ren telefonafstemning - til stor succes for Danmark. I
år måtte landene selv vælge, hvilket især østlanende benyttede sig af.

> Er det en positiv drejning indenfor Grand Prix ?

Ren telefonafstemning er at foretrække. Se bare fx Rumæniens mystiske 12
point til Makedonien (de gav vist nok kun point til dem, der selv gav dem
point); Cypern og Grækenlands mærkværdige 12 point til hinanden etc.

Måske mener juryerne det seriøst? Problemet er, at vi aldrig får det at
vide, og derfor hurtigt kan anfægte dem; det ville være sværere at anklage
en hel befolkning for politisk korrekthed. At man så får nogle vindere, der
i højere grad er baseret på sceneshow end musikalske kvaliteter, må man
naturligt acceptere. MGP er en popularitetskonkurrence, snarere end en
showcase for god musik.

MvH Mikkel

Fra : Per K

Dato : 27-05-02 14:19

"henrik hansen" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> effekter.
>
> Er det en positiv drejning indenfor Grand Prix ?

I det hele taget tror jeg at Grand Prix er en stor omgang svindel, der
fuskes med
stemmetalene på alle leder og kanter, og det kunne også ses sidste år.
Et land som fik gode karakterer af et andet land gav også ditto til dem.
Svindel, ren og skær svindel er det Grand Prix.
Jeg mener i det hele taget at DR skulle rammes hårdt af sparekniven så der
slet
ikke er råd fra deres side af mere at afholde det danske, og derved spares
danskerne
også for skuffelsen ved det europæiske.
MPG burde afskaffes totalt, og de skulle hellere bruge licens pengene til
noget
langt mere fornuftigt, feks ordentlige tv programmer og spillefilm.