Erfaring med disse bilmodeller ifm. campin~
Fra : Gitte Sørensen

Dato : 27-05-02 06:43

Hej alle

Vi går og overvejer lidt om vi skal udskifte vores 3 år gamle Toyota
SportsVan med en ny bil.

Vi har været rundt og kigge på forskellige, og vi står nu tilbage og vakler
mellem 3 modeller - så det kunne være spændende at høre, om nogen her i
gruppen har erfaring med dem som campingvognstrækkere. Vognen, der skal
trækkes er en Sprite Super 410TF, der har en egenvægt på 875 kg og en
tilladt totalvægt på 1200 kg.

De tre biler valget står imellem er:

Toyota SportsVan 2.0 D
Hyundai Santa Fe Van 2.0 GL CRDi
Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi

Det drejer sig om varevogne i alle tre tilfælde, men så vidt jeg kan se er
specifikationerne de samme som for de tilsvarende personbiler.

Jeg er nok ikke så meget i tvivl om, at der er moment nok i alle modellerne,
da det jo drejer sig om dieselmotorer i alle tre tilfælde.
Jeg er mere nysgerrig efter, om der er nogle der har kommentarer til f.eks.
stabiliteten i vogntoget eller om der måske skulle være nogle detaljer vi
har overset ved bilerne, der gør dem uhensigtsmæssige til kørsel med
campingvogn.

- Gitte

Fra : Jensn

Dato : 27-05-02 07:23

"Gitte Sørensen" <gydda@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stabiliteten i vogntoget eller om der måske skulle være nogle detaljer vi
> har overset ved bilerne, der gør dem uhensigtsmæssige til kørsel med

Hej Gitte

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvilken bil der er bedst som
Campingvogns-
trækker - men Toyota'en er nok den der giver mindst problemer, og uden
diskusion
den største gensalgsværdi.

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Henrik Høgh

Dato : 27-05-02 10:37

Hej Gitte.

Man kende jo bedst sin egen bil. Vi kører på tredje år i en Picasso. Godt
nok en 1,8 benzin.
Vi er rigtigt glade for den. Man sidder som du jo er vandt til højt med et
godt udsyn.
Noget af det jeg vil fremhæve blandt alt den andet gode, er den korte
afstand fra bagaksel til knoppen. Der er meget kort, hvilket betyder, at jeg
ikke endnu efter 2 år med stabilisatorkobling, har mærket forskel fra før.
CV "står" lige efter bilen. En anden ting er selve indretningen af
førepladsen. Den er ret god. Vi kiggede på Opel Zafira, Mazda Premacy,
Toyota Picnic og Sports-van, samt Fiat "den grimme". Kan ikke lige huske
navnet. Vi valgte Citroën, på grund af førepladsen. Ikke alene men det
vægtede tungt. Rattet kan ikke justeres i længden, men alt andet kan
indstilles, så du sidder med fødderne på pedalerne, godt på stolen, begge
arme hviler på armlænet, og gearstangen sidder lige for enden af
fingerspidserne. På vores "jomfrutur" med bil og vogn, til Ungarn, mødte vi
nogen af vores venner i Tyskland. Han kører turistbus til hverdag, og han
var synligt imponeret over pladsen.
Den eneste kommentar jeg har hørt er den "store" bjælke der er i begge sider
af forruden. Den giver døde vinkler. Jeg tror efter at have kørt i en i tre
år, at jeg må konkludere at, det siger mere om chaufførens evne til at køre
bil, end det siger om udsynet.
Men som du er inde på kørsel med CV. Jeg lægger ikke så meget mærke til om
vi har den på !!

Hilsen
Henrik Høgh

Fra : Alex Sørensen, drage~

Dato : 27-05-02 21:42

Hej.

Købte i december 2001 den omtalte Toyota. Har flere gange trukket CV på 900
kg, uden problemer. Prøvede også Santa Feen, men kunne ikke få leveret før i
2002, hvilket jeg ikke kunne vente på, og derfor valgte Toyotaen.
Gensalgsværdien er nok ganske rigtig større på Toyotaen end, Hyundaien. Men
i dag hvor der efterhånden er en del Santa Feer på gaden, kikker jeg da
misundeligt efter dem, da de er flotte, og kører rigtig godt, og så får du
alt i udstyr som standart. Den sidste, Citroën Picasso, havde jeg også kik
på, men syntes den var lige lille nok i varerummet til mit behov, men det er
så et behov-spørgsmål. Af denne grund prøvekørte jeg den aldrig.

--
Alex Sørensen
alex@dragebix.dk

Fra : Morten Jacobsen

Dato : 29-05-02 18:46

Jeg ville valgt den bilen som har kortest avstand fra bakaksel til trekkule.
Dette har mye og si for stabiliteten.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 30-05-02 14:22

On Wed, 29 May 2002 17:46:15 GMT, "Morten Jacobsen" <mortjaco@c2i.net>

> [...]