MS Windows
briani 27239
Win2000 - fejkode 128 ?
Fra : Henrik Vest

Dato : 26-05-02 21:54

Hej Gruppe

Jeg har udstyret min bærbare med Win2000 og det har egentlig kørt ganske
godt i ca 1 år ...
Men indenfor den sidste måned har har opstarten af Windows ikke været lige
problemfrit

Der to scenarier ...

1
Windows startes up, men på et tidspunkt sløver den opstarts proceduren
gevaldigt ned.
Hvis jeg checker i joblisten (?) kan jeg se at programmet services.exe tager
næsten alle system resourcer.
Selv når Windows er klar til brug, kører den ufattelig langsomt .. stadig
fordi Services.exe tager al saft og kraft.

2
Under opstarten kommer der et fejlvindue op og fortæller noget i retning af
(ja sorry jeg ikke har det skrevet korrekt ned):
"- Lukningen er iværksat af NT Authority/system
- Systemprocessen winnt/system32/services.exe afsluttede uventet med
fejlkode 128"

Nogle gange kan maskinen startes op på ny, andre gange skal der flere forsøg
til ...

Er der en behjertet sjæl der ved hvad jeg skal gøre ?

Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : Madsen

Dato : 26-05-02 22:07

Henrik Vest skrev:

> [...]
> "- Lukningen er iværksat af NT Authority/system
> - Systemprocessen winnt/system32/services.exe afsluttede

Det eneste MS har nævnt om den fejlkode er følgende artikel:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q315105
Om det så er noget du kan bruge til noget ved jeg ikke. Godt nok er der
kun nævnt noget om Win2000 Server og det er vel ikke sådan en version
du sidder med på en bærbar.

Madsen.

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-05-02 11:14

> [...]
> Om det så er noget du kan bruge til noget ved jeg ikke. Godt nok er der
> kun nævnt noget om Win2000 Server og det er vel ikke sådan en version

Ups .. nej det er korrekt observeret Jeg sidder /med på en Win200 Pro ..

Nu er teknisk engelsk ikke min styrke, men så vidt jeg kan forstå skriver Win
2000 til noget memmory der ikke er der ...?

På det seneste har der også poppet en meddelse op om at MStask.exe skriver til
nogle forkerte områder - hænger de to ting sammen ?

Jeg skal måske lige sige at maskine er udstyret med 196 Kb ram ...

Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : scn

Dato : 27-05-02 11:22

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> Jeg skal måske lige sige at maskine er udstyret med 196 Kb ram ...

Det var ikke meget

Beklager jeg ikke kan hjælpe...

Søren

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-05-02 21:18

> Det var ikke meget
Hmm .. efter at have tænkt lidt over tingene, kan det måske være at et enkelt K,
skulle byttes ud med et M - jeg bekagler denne sålfelj

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 27-05-02 21:24

Hej
[snip]

>På det seneste har der også poppet en meddelse op om at MStask.exe skriver til
>nogle forkerte områder - hænger de to ting sammen ?
>
>Jeg skal måske lige sige at maskine er udstyret med 196 Kb ram ...

Det lyder umiddelbart som om at Windows forsøger at starte en service,
som ikke virker korrekt.

Prøv at gå ind under "Denne Computer => Administrer" og kig under
"Tjenester og Programmer => Tjenester" (services på engelsk). Tjek
listen igennem om der er noget du har installeret fornyligt / noget du
slet ikke kan nikke genkendende til. I så fald - stop den pågældende
service og se om det ikke virker.

Hvis ovenstående ikke siger dig noget (services osv.), så spørg videre
- måske er der en anden "haj" i gruppen (jeg er ikke sikker på at jeg
kan komme med detaljer).

mvh
Karl Peder