MS Windows
briani 27239
Minimumskrav for at køre XP
Fra : Nobody

Dato : 26-05-02 20:07

Jeg har engang hørt at der var et minimumskrav
til hardware for at køre Windows XP...eller ihvertfald
for at det skulle køre stabilt nok..

Hvad er kravet til hardware???

Fra : Madsen

Dato : 26-05-02 20:11

Nobody skrev:

> Hvad er kravet til hardware???

<http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/sysreq_home.asp>

Madsen.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-05-02 23:03

"Nobody" <nobody@nobody.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har engang hørt at der var et minimumskrav
> til hardware for at køre Windows XP...eller ihvertfald
> for at det skulle køre stabilt nok..
>
> Hvad er kravet til hardware???

Det kan afvikles med 400-500 MHz og 128 MB RAM, men det gider du ikke vente
på. XP bruger i "tomgang" ca 80-100 MB RAM, så der er ikke meget tilbage til
programmer. Regn med mindst 192 MB RAM og gerne 600 MHz CPU eller større.
RAM er dog vigtigere end CPU kraft, så hvis en installation af XP kræver
opgradering af hardware er det bedst at ofre pengene på RAM. Selvfølgelig
skal dit øvrige hardware også være understøttet af XP. Fx vil den ikke køre
med gamle Sound Blaster ISA lydkort. Officielt vil den ikke virke med Sis
6xxx baserede grafikkort, men i praksis virker det fint, dog ikke hvis man
vil opgrader fra Win 95/98, kun ved ren install.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 26-05-02 23:10

Ole Axelsen skrev:

> [...]
> programmer. Regn med mindst 192 MB RAM og gerne 600 MHz CPU eller større.

Enig - min egen bærbar bruger 82 mb når den lige er startet op (her køre
så antivirus, ICQ og IRC), så har man kun 128 mb ram, så løber man
hurtig ind i et problem, jeg har selv 256 mb i min, og det er kun under
kopiering af store filer, at den kommer op og bruger alle rammene (har
sådan et fint program kørende der fortæller hvor mange mb ram der er
ledig hele tiden).

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Hagman

Dato : 26-05-02 23:52

Jeg havde det på min kones PC, inden jeg opgraderet den.
Dengang var det kun en 333 mhz, med 192 Ram (pc100).
Den kørte helt OK.

Hilsen
Hagman.

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 27-05-02 07:42

Nobody wrote:

> Jeg har engang hørt at der var et minimumskrav
> til hardware for at køre Windows XP...eller ihvertfald
> for at det skulle køre stabilt nok..
>
> Hvad er kravet til hardware???

Jeg køre WIN-XP på en 233 MHz 98 mb ram, det virker fint, er lidt
hurtiger end da jeg kørte med WIN-ME.

Det der tager længst tid er opstart, når først maskinen er klar virker
alt fint, jeg skal måske lige nævne at de eneste spil jeg har er dem
der er i programmet, jeg spiller ikke, men til alt mit radioamatør
software virker det fint.

Jeg bruger Office XP til tekstbehandling.
--
73 gs de OZ2HNS / Hans Otto

hogit@nielsen.tdcadsl.dk

http://home7.inet.tele.dk/hogit/

Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 31-05-02 23:11

Hej
Min nr. 2 kører XP med 233 MHz og 64 Mb.
Mvh
FlR