Webkalender synkroniseret med mobil via wa~
Fra : Ole Tranberg

Dato : 26-05-02 20:01

Hej.

I instrukstionsbogen til min T39, kan jeg se at det er muligt at
synkronisere telefonens kalender med en kalender på internettet fx via
wap.

Jeg har ikke rigtig kunnet lure om det er min udbyder (orange) der
skal tilbyde at have et kalenderprogram på deres server, eller om der
findes kalenderprogrammer som jeg selv kunne installere på mit
webhotel.

Nogen der har prøvet det eller i det mindste ved lidt mere om dette?

--
Mvh,
Ole Tranberg

Fra : Peter Rongsted

Dato : 27-05-02 11:36

Ole Tranberg <olebole@nospam.dk> wrote:

> [...]
>webhotel.
>
>Nogen der har prøvet det eller i det mindste ved lidt mere om dette?

Du skal koble op mod en SyncML server. Jeg mener ikke, at Orange har
sådan en, men det er noget siden, jeg har set efter, så den kan da være
kommet til siden.

Jeg har selv prøvet med en demo account på www.truesync.com. Og det
virker nogenlunde. Eneste problem jeg oplevede var, at ikke alle
telefonnumrene på en kontakt kom over på web serveren. Jeg ved ikke om
fejlen lå i min T68m (R1B) eller hos Truesync.

Jeg mener også, at andre web-kalendere har/snart får SyncML, men jeg har
ikke det store behov, så jeg har ikke tjekket det. Jeg har mest brug for
at synkronisere med pc'en på arbejdet, så det gør jeg lokalt. Især for
kalenderen ville det dog være praktisk at kunne synkronisere på farten.

Peter