Europa hader Danmark
Fra : Jørn Utzon

Dato : 26-05-02 18:43

Tag det roligt Malene! Din sang var god og du var god. Dit problem er, at du
kommer fra Danmark, og Danmark betragtes ikke længere som stuerent i Europa.
Mh.
Jøøn

Fra : SteenStilling

Dato : 26-05-02 19:18

"Jørn Utzon" skrev d. 26-05-02 18:43 dette indlæg :
> [...]
at du
> kommer fra Danmark, og Danmark betragtes ikke længere som stuerent i

ØØØHHHHH
Jeg ved egentlig ikke rigtigt....
det er selvfølgelig smag og behag, men det var da det værste bidrag
Danmark er kommet med i..????Ja altid, i det det er første gang Danmark
røg ind som nummer chok.
Sangen er i det hele taget ordinær og slet og ret kedelig, ikke engang
exeptionel og anderledes. Nutænkende? Næh men kedelig og Europa har
talt.
A. Stilling

http://www.kandu.dk/

Fra : High End

Dato : 27-05-02 14:26

Faktisk synes jeg at den danske er blandt de 5 bedste sange vi nogen sinde
har sendt til et grand prix...
Den har netop en meget fængende melodi, og er musiks meget godt
produceret...
Har man en smule forstand på det musikalske i musikken har en hel masse at
byde på...
Men det kan "almindelige" mennesker som stemmer måske ikke høre, så på det
område ville den gamle jury måske være bedre...

Folk bliv let revet med på scene omtræde, og kan åbenbart stemme en sang som
Letland, som intet musikalsk har i sig, bare fordi de laver et show ud af
det...
Men det er ikke helt meningen med Eurovison SONG contest...

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-05-02 16:00

"High End" <a@a.dk> skrev i

> [...]
> Men det kan "almindelige" mennesker som stemmer måske ikke høre, så på
> det område ville den gamle jury måske være bedre...

Så vidt jeg husker var argumenterne stik modsatte da Malene vandt det danske
MGP. Der havde fagjuryen stemt hende helt i bund, men "almindelige mennesker"
ved telefonafstemning stemte på Malenes sang. Der blev der argumenteret for
at fagjuryen ikke havde forstand på musik og på hvad almindelige mennesker
ville have.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-05-02 20:39

In an article of 27 May 2002 High End wrote:

> [...]
> det...
> Men det er ikke helt meningen med Eurovison SONG contest...

Når man tænker på, hvad Danmark tidligere har præsenteret af sceneoptræden,
så synes jeg egentlig ikke, at vi har noget at skulle have sagt. I midten
af 80'erne var der en eller anden båtnakke, der vandt, fordi han blev
skubbet i en swimmingpool -- synd det ikke også var muligt til det
internationale.

Vi må nu engang erkende, at der skal mere til en ren musik og sang, og
sådan har det været i mange år.

Jeg sad og så MGP sammen med en tyve andre mennesker (i alderen 10-30), og
selvom der blev heppet på den danske sang, så var der bred enighed om, at
pigebarnet virkede meget nervøs, at hun ikke sang igennem, og at nummeret
på mange måder virkede "dødt" i forhold til andre landes numre. Selvom vi
var skuffede over det ringe resultat, så kom det absolut ikke bag på os, at
vi placerede os dårligt. Okay, vi havde måske ikke regnet med, at vi ville
komme sidst, men hva' fa'en.

Hvorfor fa'en kan vi ikke bare erkende, at det danske nummer ikke virkede
ovre i Estland, for det gjorde det vitterlig ikke. Jeg er ikke den store
tv-narkoman, så umiddelbart var det også første gang for mig, at jeg hørte
det danske nummer i lørdags, for jeg havde ikke set det danske MGP. Så i
modsætning til hovedparten af den danske befolkning, der nok har hørt
nummeret utallige gange i den sidste tid, så var nummeret lige så nyt for
mig, som det var for resten af Europa. Og eftersom det ikke virkede godt
på mig, så kommer det heller ikke bag på mig, at resten af Europa, der også
så nummeret for første gang, heller ikke syntes om det.

--
Uffe Holst

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 26-05-02 19:23

Jørn Utzon skrev:

> Tag det roligt Malene! Din sang var god og du var god. Dit problem er,
> at du kommer fra Danmark, og Danmark betragtes ikke længere som
> stuerent i Europa. Mh.

Sikke noget fis.

Der har været alle mulige paranoide argumenter her i gruppen for,
hvorfor Danmark ikke fik en bedre placering. Af en eller anden grund
kan folk ikke se, at der var nogle ret synlige grunde til, at Danmark
fik så dårlig en placering.

Jo, Danmarks sang var god, men vi danskere kendte den jo i forvejen og
havde derfor gode muligheder for at bedømme den. Anderledes forholdt
det sig med de millionvis af seere, der sad foran fjernsynsskærmene
rundt omkring i Europa. De hørte kun sangen den ene gang - og problemet
er, at hvis en sang ikke fremføres ordentligt, så hører folk ikke
efter. Malene var synligt nervøs - hun sang godt, men virkede anspændt
og kom slet ikke ud over scenekanten. Det, der var dødsstødet for
Danmarks præstation var, at den danske koreograf/arrangør
tilsyneladende havde valgt at basere hele sceneshowet på Malenes
udstråling - "hun ser så godt ud, så vi fokuserer på hende og lader
koret blive lidt i baggrunden". Problemet var, at Malene var for nervøs
til at kunne køre hele sceneshowet alene. Og dermed blev hun totalt
glemt i vrimlen.

Om noget beviste gårsdagens show da, at det er sangernes sceneoptræden,
der gør forskellen. Letland vandt med en ikke særligt spændende sang,
der blev fremført på en spændende måde. Danmark derimod havde kun den
lidt små-nervøse Malene med de bekymrede panderynker - og det var altså
ikke nok.

Mht. det politiske: Der er næsten ingen lande i Europa, der betragtes
som stuerene, når det gælder højrefløjen. Sverige har haft problemer
med voldelige nazister, Norges Fremskrittsparti har stor indflydelse,
Dansk Folkeparti har stor indflydelse, Tyskland har haft afbrændinger
af asylcentre, Holland har haft Pim Fortuyn, Frankring har Le Pen osv.
osv. At tro, at folk i Europa ikke stemte på vores åh-så-ufejlbarlige
sang pga. politiske motiver er simpelthen paranoidt.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : AJC

Dato : 26-05-02 20:08

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der blev fremført på en spændende måde. Danmark derimod havde kun den
> lidt små-nervøse Malene med de bekymrede panderynker - og det var altså

Det eneste positive i årets MGP var, at sangen fra Storbritanien fik en flot
delt 3. plads.
Ballader har jo på det seneste haft det svært i MGP, da det tit er sange med
tempo i, som klarer sig bedst.
Men hun var jo næsten også den eneste sangerinde, som kunne synge rent!

Mvh
AJC.

Fra : Wertigo

Dato : 27-05-02 13:40

AJC <samsonjensen@hotmail.com> skrev i

> [...]
med
> tempo i, som klarer sig bedst.
> Men hun var jo næsten også den eneste sangerinde, som kunne synge rent!

Det var også min favorit. Faktisk er det også den eneste sang, jeg stadigt
kan huske i dag - udover Malene og så lige Grækenlands grinagtige bidrag.

Fra : - A

Dato : 26-05-02 22:18

On Sun, 26 May 2002 19:43:06 +0200, "Jørn Utzon" <utzon@it.dk> wrote:

>Tag det roligt Malene! Din sang var god og du var god. Dit problem er, at du
>kommer fra Danmark, og Danmark betragtes ikke længere som stuerent i Europa.

Sikke noget vrøvl!

Jeg ved ikke hvad du mener med at Danmark ikke betragtes som stuerent,
og jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig det. Men du vil
måske uddybe din påstand?

Og til dem der har taget det mere eller mindre tungt, at Danmark igår
fik den plads de fik, vil jeg bare sige at der er ting, som er meget
mere vigtige end det. Det er jo trods alt ikke verdens undergang med
den placering.

Når alt kommer til alt så er der jo kun tale om en konkurrence, som
ikke har nogensomhelst betydning på længere sigt.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-02 05:25

- A <no@way.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:htj2fu8akse63mbtjbpcsrk510sq17u91m@4ax.com...

Europa.

> Sikke noget vrøvl!
__________

eller kort sagt en omgang ævl. Sverige har jo også fået et særdeles dårligt
ry i Danmark, ikke ? - og frankrig har et dårligt ry i England p.g.a.
asylcentret ved tunnellen. Og Tyskland har et dårligt ry i Israel. Og det
har ikke et klap med grand-prixet at gøre, vel

Fra : - A

Dato : 27-05-02 17:28

On Mon, 27 May 2002 06:25:11 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>asylcentret ved tunnellen. Og Tyskland har et dårligt ry i Israel. Og det
>har ikke et klap med grand-prixet at gøre, vel
Hmmm, det lugter langt væk af politik så jeg tror jeg vil gå i en stor
bue udenom

Fra : - A

Dato : 27-05-02 18:24

> [...]

>asylcentret ved tunnellen. Og Tyskland har et dårligt ry i Israel. Og det
>har ikke et klap med grand-prixet at gøre, vel
Hmm næ, ikke såvidt jeg kan se. Men jeg synes der er en fæl duft af
politik så det går jeg langt udenom - herinde.

Men det ændrer nu ikke ved det faktum at det, langt fra er den værste
"katastrofe" der kan overgå Danmark. Så de der går og nages over
Lørdagens resultat, bør tage en dyb indånding og så se at komme
videre.

En sjov ting: jeg hørte lige på TV2 at en person i Odense, havde fået
en bøde fordi han i raseri over resultatet kylede fjernsynet ud gennem
vinduet og ned på gaden. Da vil jeg mene at man går lige vel meget op
i det grand-prix halløj, men det er måske kuns fordi der ikke er andet
for vedkommende at gå op i?

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 27-05-02 21:50

Årets MGP var en ren kopi maskine. Lyt en gang til Vindersangen I
wanna fra Letland, og lyt så til Ricky Martins sang She
Bangs.........Det er én og samme melodi, men med en anden tekst. og
sådan kan man fortsætte:

Den franske lød som Celine Dion. Den lithauske var Right Said Fred.
Flere af discosangene var dybt inspireret af Kylie Minogue (findland
og tyskland) Belgien sendte deres egen udgave af Tom Jones, Østrig
havde opfriske den gamle døgflue hitter fra D:ream der hedder things
can only be better. Estlands bidrag lød som R Kellys I Believe i can
fly på speed. Kroatiens vesna pisarovic sang et omkvæd der lige så
godt kunne være EYE Q´s The wolrd outside my door.

Sveriges Afro-dite sang en ny tekst på melodien af It never Rains In
Southern California som bl.a. Albert Hammond har inspillet ( i en mere
laid back udgave)

MGP skal være originalt og overraskende. Årets MGP er en ren
katastrofe. Fremtidige MGP bør gennemgåes af en slags Musikpoliti
inden showet afvikles.

C U at the next Eldorado........

Fra : Uffe Holst

Dato : 27-05-02 22:20

In an article of 27 May 2002 Daniel Jørgensen wrote:

> MGP skal være originalt og overraskende.

Hvornår har MGP sidst været originalt og overraskende?

Eneste gang, der har været noget overraskende, var da Norge vandt for
et par år siden. Men der går vel snildt 20 år mellem sange af den
kvalitet.

--
Uffe Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-02 12:16

"Jørn Utzon" <utzon@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> kommer fra Danmark, og Danmark betragtes ikke længere som stuerent i

Det var nu ikke min favorit, men det er jo efterhånden svært at skrive en ny
melodi, den vil altid komme til at ligne noget som tidligere er udgivet.
F.eks var der en der nævnede Albert Hammond, som sang i en " Laid back "
stil, så burde man måske sige at Laid Back sang i en " Albert Hammond "
stil. Laid back var vel dårligt kommet op at stå, da Albert Hammond var mest
aktiv . Personligt syntes jeg at Helge Engelbrect's var den bedste i
DGP, og den ville sikkert også have klaret sig bedre, da den lå lidt bedre i
tidens stil. Men jeg er enig, Malene synger godt, men den melodi var vist
bare ikke hende. Det skal dog siges, jeg har ikke hørt den engelske udgave,
det kunne jo være jeg syntes bedre om den.

M.V.H....Benny

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 07-06-02 15:03

Benny Mortensen wrote:
> Personligt
> syntes jeg at Helge Engelbrect's var den bedste i DGP, og den ville
> sikkert også have klaret sig bedre, da den lå lidt bedre i tidens
> stil.

Damn, har Helge E været med i Den Gale Pose? Har det været før Joker J kom
med? Evt. engang i de gamle Madness 4 Real dage?

Sorry, kunne ikke lade være...

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 07-06-02 15:18

> Damn, har Helge E været med i Den Gale Pose? Har det været før Joker J kom
> med? Evt. engang i de gamle Madness 4 Real dage?

Kunne være ret interessant at høre en lille snas af... evt. en opgave for
"stop og tænk" i Klum Klam....

/Troels

Fra : Lars B.

Dato : 07-06-02 22:03

In article <3d009722$0$223$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bfm@tdcadsl.dk says...

> [...]
> stil. Laid back var vel dårligt kommet op at stå, da Albert Hammond var mest

hmmm... mon ikke der er et eller andet du har misforstået ???

Jo det er der sikkert !
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,