brugte gummistøvler
Fra : mimi

Dato : 26-05-02 17:38

Hejsa
Jeg har hørt så meget om at det man ikke skal spare på, når det gælder sine
børn er fodtøjet, fordi det er vigtigt det bliver trådt til at kun en
person, så det former sig efter dennes fod, og at det er det sunneste. Det
kan jeg sagtens følge eksperterne i, men er så blevet i tvivl om det samme
gælder gummistøvler. Bliver gummistøvler trådt til ligesom sko? Eller er
det ok at arve dem?
Knus fra mimi

Fra : Susanne

Dato : 26-05-02 18:53

On 26 May 2002 16:37:50 GMT, mimi <a@a.aa> wrote:

> [...]
>gælder gummistøvler. Bliver gummistøvler trådt til ligesom sko? Eller er
Hej Mimi
Jeg har også holdt mig til ikke at give børnene arvede sko for det kan
skade deres fødder. Det er rigtigt at sko og støvler bliver slidt
skæve af brugeren og det gælder også gummistøvler.
Bare se i bunden af et godt brugt par hælen er godt slidt ned.
Jeg ville ikke lade mit barn arve dem med mindre det var et par der
næsten ikke var brugt.
Er bunden af støvlen ikke slidt vil jeg godt lade dem gå i arv.
Knus fra Susanne

Fra : Anja

Dato : 27-05-02 07:01

"mimi" <a@a.aa> skrev i en meddelelse
.. Bliver gummistøvler trådt til ligesom sko? Eller er
> det ok at arve dem?
> Knus fra mimi
Jeg har ladet gummistøvler gå i arv til de små men jeg har skiftet de
indevendige såler - når ungerne bliver størrer så syntes jeg at støvlerne
har været for "fodformede"
Anja

Fra : Milea

Dato : 27-05-02 14:32

> [...]
> gælder gummistøvler. Bliver gummistøvler trådt til ligesom sko? Eller er

Hej Mimi

Jeg var også usikker da jeg fik min første datter....skal jeg lade hende
'arve' fodtøj?!

EFter at have rådspurgt 2 læger og sundhedsplejeske, har jeg fået afvide, at
der INTET sker ved, at børn arver fodtøj efter hinanden, inden for en vis
alder, dvs. 0- ca. 6 år, da børn er født fladfodet.

Mine børn har arvet af hinanden, og de har alm. fodform.
Selv kusines sandaler og gummistøvler bliver brugt af den yngste på 21 mdr.

Min mellemste arver dog ikke af ældste længere, men mere af den grund, at
den ældste slider sine ned, eller de når at gå i stykker.

Mvh. Milea