Knækket tand
Fra : Susanne

Dato : 26-05-02 17:13

Hej gruppe og god Søndag...

Jeg har lige fundet ud af at den ene af mine hunde har knækket en fortand.
Det er en af de fire små fortænder i overmunden.

Tanden er knækket så der kun er halvdelen af tanden tilbage.

Hvad gør man ved det ? Jeg regner med, jeg imorgen vil ringe og høre min
dyrlæge om det, men det kunne jo være, der er en her i gruppen, der ved om
det er noget, der skal gøres noget ved.....

Mvh
Susanne

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-05-02 17:19

"Susanne" <laurberg@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
Jeg regner med, jeg imorgen vil ringe og høre min
> dyrlæge om det, men det kunne jo være, der er en her i gruppen, der
ved om
> det er noget, der skal gøres noget ved.....

<> det eneste jeg ved der er at gøre ved det er at kontakte din
dyrlæge i morgen,var det et menneske ville man lægge en ny
porcelænskrone men mon ikke din dyrlæge vælger at fjerne tanden ...
det lyder for mig i al fald som det eneste fornuftige ..

heldoglykkemeddyrlægebesøgethilsfra Ami ..

har du forresten nogen ide om hvordan tanden kan være knækket .. ??

Fra : Susanne

Dato : 26-05-02 19:00

Anne-Marie Prange Madsen <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:acr25h$d4h$1@tux.netsite.dk...

> har du forresten nogen ide om hvordan tanden kan være knækket .. ??

Hej

Nej, jeg ved godt nok ikke hvordan det er sket. Vi har 3 hunde og de tumler
sammen på en , for os mennesker at se, voldsom måde. Men at han ligefrem
skulle kunne have knækket en tand ved det, tror jeg nu ikke.
Jeg checker jævnligt hans tænder, men kan ikke huske hvornår jeg sidst så
den hel. Så hvornår det er sket ved jeg heller ikke. Det var bare ved et
tilfælde jeg så det.

Jeg vil ringe og høre min dyrlæge til hvad hun siger til det.

Mvh
Susanne

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-05-02 19:11

> [...]
ligefrem
> skulle kunne have knækket en tand ved det, tror jeg nu ikke.

<> nej det lyder faktisk ret usandsyndligt synes jeg

> [...]
sidst så
> den hel. Så hvornår det er sket ved jeg heller ikke. Det var bare

Ja og spørgsmålet er om det ikke er sket inden for den sidste tid, for
ellers havde du garanteret lagt mærke til det tidl. da det jo ser ud
til du tjekker hundene regelsmæssigt og jeg tror egentlig man
nogenlunde hurtigt registrerer hvis der er noget anderledes ..

men jeg er da rigtig spændt på at høre hvilken behandling dyrlægen
foreslår så du giver forhåbentlig lyd fra dig vedr. dette ... hvor
gammel er mon egentlig vovsen der har knækket en tand?? rent
nysgerrighed .. undskyld

Aftenhils fra Ami

Fra : Susanne

Dato : 26-05-02 19:16

Anne-Marie Prange Madsen <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:acr8eh$in5$1@tux.netsite.dk...
> [...]
> foreslår så du giver forhåbentlig lyd fra dig vedr. dette ... hvor
> gammel er mon egentlig vovsen der har knækket en tand?? rent

Hej igen

Jeg skal nok lige fortælle hvad dyrlægen kommer op med..
Vovsen :c) er 16 mdr.

Selvaftenhils
Susanne

Fra : ChiChi

Dato : 27-05-02 09:19

Hej Susanne

Min hanhund her også knækket en af de fire små tænder i overmunden
sidste år i november. Der er intet blevet gjort ved den. Dyrlægen sagde
at når den ikke generede ham, ville de ikke hive tanden ud, for nerven
forsvandt af sig selv længere op i tanden!

MVH
Sussan og Oskar
http://schnauzers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Susanne

Dato : 27-05-02 13:26

ChiChi <ChiChi.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lVlI8.27325$4f4.925907@news000.worldonline.dk...
> [...]
> at når den ikke generede ham, ville de ikke hive tanden ud, for nerven
> forsvandt af sig selv længere op i tanden!

Hejsa

Har nu snakket med dyrlægen og hun sagde at så længe han ikke er generet af
det, skulle man ikke gøre noget. Han spiser normalt og når man rører ved den
ser det ikke ud til, at det gør ham noget.
Dyrlægen sagde også, at man kunne slibe kanten, hvis den er spids eller
kantet. Men den føler som en alm. tand.

Tak for responsen
Susanne og selvfølgelig Victor