MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skrive computernavn/Ip-adresse som "baggru~
Fra : Steven Wood

Dato : 26-05-02 17:28

Når vi skal overtage div. laptops rundt på indernettet, bruger vi af og til
_for_ lang tid til at få en bruger til at finde IP adressen så vi kan
fjernadministrere. Jeg har leget lidt med tanken om skrive det som f.eks.
Balloon help på My computer ved at smide et script ind et sted.
Det kunne være frækt, hvis man kunne gøre som f.eks. jeg har set på Beta
versioner, hvor build nr. lå i et særskilt "lag" i nederste højre hjørne.
Jeg synes ikke jeg har kunne finde en reg key der kan gøre dette. Er det
noget der monstro er hardkodet i en dll. Eller er der nogen der ved bedre?

Eller har I en helt 3. idé der kan gøre det nemt at undgå misforståelser og
sprogbarrierer der bruger nytteløs tid?

--
Mvh.

Steven Wood
(Fjern *..* i email ved direkte svar)

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 26-05-02 19:02

On Sun, 26 May 2002 18:28:02 +0200, "Steven Wood"
<steven@*EATMYSHORTS*woodpecker.dk> wrote:

>Eller har I en helt 3. idé der kan gøre det nemt at undgå misforståelser og
>sprogbarrierer der bruger nytteløs tid?

Nu har jeg aldrig praktiseret fjernsupport på andre end min kærestes
PC. (Man er vel tro)
Jeg har i tidens løb fået hende til :

1) at bruge winipcfg.(98)
2) at gå på www.myip.dk
3) at sende mig en email (læs header)
4) at invitere til fjernsupport via Messenger.(XP)

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Steven Wood

Dato : 26-05-02 23:41

"Simon Walther-Larsen" <waltherlarsen@msn.com> wrote in message
> 1) at bruge winipcfg.(98)
> 2) at gå på www.myip.dk
> 3) at sende mig en email (læs header)
> 4) at invitere til fjernsupport via Messenger.(XP)

Det er samme måde vi er nødt til at gøre nu. Men vi taler med "knap så IT
kyndige" brugere i flere lande. Og vi ender alt for ofte med at bruge
længere tid på at forklare ovenstående, end at fikse problemet.

Fra : Allan Ryder

Dato : 27-05-02 06:50

Hej
lav dog et lille batchprogram ala dette

gå i command promt, og skriv derefter:

copy con [navn].bat >enter<
ipconfig (med evt.) /all >enter<
>ctrl Z<
lav derefter en genvej på deres skrivebord

så skal de bare klikke på genvejen.

Allan

Fra : Steven Wood

Dato : 27-05-02 20:34

"Allan Ryder" <rytek@rytek.dk> wrote in message
> Hej
> lav dog et lille batchprogram ala dette

Hej Allan,

Ville afgjort virke, men det andet ville være lidt tjekket.

Steven

Fra : Jesper Jørgensen

Dato : 27-05-02 22:04

>men det andet ville være lidt tjekket.

Enig Sig endelig til, hvis I finder ud af hvordan det gøres!

Mvh Jesper

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 28-05-02 22:12

"Steven Wood" <steven@*EATMYSHORTS*woodpecker.dk> skrev i en meddelelse
> Eller har I en helt 3. idé der kan gøre det nemt at undgå misforståelser
og
> sprogbarrierer der bruger nytteløs tid?

Hvad med BgInfo fra SysInternals? Kan hentes på:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml

vh
Claus

Fra : Claus S.

Dato : 31-05-02 23:04

> [...]
>
> Eller har I en helt 3. idé der kan gøre det nemt at undgå misforståelser

Prøv:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/bginfo.shtml
Gratis & leverer det du efterlyser

Mvh