MS Windows
briani 27239
Hvordan gemmer jeg en enkelt billed?
Fra : søren Christensen \(~

Dato : 26-05-02 16:17

Hej!

Jeg har en musik video med britney spears og jeg ville gerne gemme f.eks et
enkelt billed fra musik videoen et sted jeg selv bestemmer som jeg f.eks kan
gemme i jpg format. Hvordan gør man det?
Hun er jo alt for lækker og ville gerne have en af scenerne som
baggrundbilled i mit windows..

Hygge

Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-02 16:51

Sun, 26 May 2002 17:16:58 +0200, skrev "søren Christensen
\(4200\)" <master.clio@12move.dk>:

>Jeg har en musik video med britney spears og jeg ville gerne gemme f.eks et
>enkelt billed fra musik videoen et sted jeg selv bestemmer som jeg f.eks kan
>gemme i jpg format. Hvordan gør man det?

Irfanview skulle kunne klare at grabbe et billed fra en video.
http://www.irfanview.com/
(freeware)

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 26-05-02 17:16

"søren Christensen (4200)" <master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kan
> gemme i jpg format. Hvordan gør man det?

Hvis du ikke leder efter noget, så du kan gemme et bestemt still-billede fra
videoen, kan du jo altid bruge en "Printscreen". Smid det ind i paintbrush
og gem som *.bmp og du har et baggrundsbillede.

Mvh. Jess

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 26-05-02 18:02

"Jess Nygaard Pedersen" <REMOVEjessnp01@REMOVEcivil.auc.dk> skrev i en
meddelelse news:acr1mp$ovq$1@sunsite.dk...

> [...]
> videoen, kan du jo altid bruge en "Printscreen". Smid det ind i paintbrush
> og gem som *.bmp og du har et baggrundsbillede.

Hmm når jeg bruger printscreen synes jeg ikke rigtigt der sker noget. Hvor
bliver billederne evt lagt hen? Og i hvilket format?

Hygge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-02 18:07

Sun, 26 May 2002 18:16:24 +0200, skrev "Jess Nygaard Pedersen"
<REMOVEjessnp01@REMOVEcivil.auc.dk>:

>Hvis du ikke leder efter noget, så du kan gemme et bestemt still-billede fra
>videoen, kan du jo altid bruge en "Printscreen".

Man kan ikke bruge [PrintScreen] til at grabbe billeder fra
videoer, der afspilles i f.eks. Media Player.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-05-02 19:34

> Man kan ikke bruge [PrintScreen] til at grabbe billeder fra
> videoer, der afspilles i f.eks. Media Player.
> --
Grabbe kan man vel ikke kalde det, men en brugbart klip kan man få. Også i
mediaplayer kan du få et øjebliksbillede af det der sker på skærmen.
Derfor er det en fordel at starte filmen og trykke på Alt+Enter, så man får
fuldskærms billede.
Jeg har lige prøvet det både med en mpg og en avi fil i windows xp, så jeg
har set det virke.
Til spørgeren kan jeg så fortælle, at billedet ender på klippebordet. Derfra
kan du tage det ind i næsten alle programmer via Sæt ind enten fra Rediger
menuen eller fra Sæt ind knappen.
Det vil selvfølgelig være en fordel at gøre det i et
billedbehandlingsprogram, da du der kan beskære og finpudse m.m.
Har du ikke det, kan du bruge Paint, som jo følger med Windows. Det kan
bl.a. gemme i bmp format og nogle af versionerne kan også gemme i jpg
format, som jo fylder noget mindre.

Kurt

Fra : ha

Dato : 26-05-02 20:30

> Man kan ikke bruge [PrintScreen] til at grabbe billeder fra
> videoer, der afspilles i f.eks. Media Player.

Jo det kan man nu godt. Gå ind i egenskaber for skærm,
fanebladet indstillinger, knappen avanceret, og derefter
fanebladet fejlfinding. Hardwareacceleration skal slås
fra (ned på "ingen"), så kan man "print-screene" fra
M-Player.

mvh
ha

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-05-02 21:34

"ha" <not-me@dot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fanebladet fejlfinding. Hardwareacceleration skal slås
> fra (ned på "ingen"), så kan man "print-screene" fra

Gad vide om det er afhængigt af grafikkortet så? Jeg har et GeForce 2 mx
400, og det er med hardwareacceleration slået helt til, og jeg kan lave
PrintScreen fra M-player uden problemer.

Kurt

Fra : ha

Dato : 27-05-02 13:53

> Gad vide om det er afhængigt af grafikkortet så? Jeg har et GeForce 2 mx
> 400, og det er med hardwareacceleration slået helt til, og jeg kan lave
> PrintScreen fra M-player uden problemer.

Hmm, mit er et GeForce4 MX 420, og her skal accelerationen
være slået helt fra før det funker.
Gør jeg det med fuld acceleration, og paster det i PSP, så
kører filmen sgu videre i mit grafikprogram, og gemmer jeg
så "billedet", bliver det sort.
Mystisk mystisk mystisk.

mvh
ha

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 26-05-02 21:21

> [...]
> fanebladet fejlfinding. Hardwareacceleration skal slås
> fra (ned på "ingen"), så kan man "print-screene" fra

Jeg har prøvet det i siger man skal gøre og det eneste jeg får ud af det er
et sort billed i den opløsning som det er "grabbed"..

Hygge

Fra : ha

Dato : 26-05-02 21:28

> Jeg har prøvet det i siger man skal gøre og det eneste jeg får ud af det
er
> et sort billed i den opløsning som det er "grabbed"..

Hmm, mystisk. På de putere jeg har, kan jeg gøre det på alle (3).

mvh
ha

Fra : søren Christensen \(~

Dato : 26-05-02 21:31

> er
>
> Hmm, mystisk. På de putere jeg har, kan jeg gøre det på alle (3).
>
> mvh
> ha

Ja det er lidt surt synes jeg! :(
Nogle andre forslag??

Hygge

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-02 23:38

Sun, 26 May 2002 22:31:11 +0200, skrev "søren Christensen
\(4200\)" <master.clio@12move.dk>:

>Ja det er lidt surt synes jeg! :(
>Nogle andre forslag?

Har du prøvet med Irfanview?

Ellers skulle du kunne bruge et rigtig captureprogram som SnagIt
(eller bruge et rigtigt videoredigeringsprogram, men så bliver
det jo noget kompliceret).

SnagIt: <http://www.techsmith.com/>

Fra : IzNoGoUd

Dato : 27-05-02 09:07

klip
>Jeg har prøvet det i siger man skal gøre og det eneste jeg får ud af det er
>et sort billed i den opløsning som det er "grabbed"..
Hmm måske et dumt forslag!!!
Pause videoen før du laver et printscreen

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.