Netværk - Hvad er hvad
Fra : Søren L. Petersen

Dato : 26-05-02 15:19

Jeg er ved at opbygge et netværk, hvor der skal kobles fire PC'er op.
Hertil er der en ADSL forbindelse og en Router D-Link DI-804 fireports. Det
var den jeg fik anbefalet af TDC.

Mit egentlige spørgsmål er:
Hvad er en Switch kontra en Hub kontra en Router?
Er der nogen som har en kort og præcis forklaring på disse tre enheder. Hvad
er forskellen, og hvilken funktioner er de bedst egnet til.?

Det som jeg gerne vil frem til er, De fire maskiner skal kunne komme på
nettet, lige som de skal kunne kommunikere indbyrdes.

Har du nogle gode råd og/eller forklaringer, så vil jeg gerne høre fra
dig/jer med TAK.

Hilsen Søren P.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 26-05-02 15:22
Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-05-02 15:26

"Søren L. Petersen" <severino@petersen.tdcadsl.dk> writes:

> Mit egentlige spørgsmål er:
> Hvad er en Switch kontra en Hub kontra en Router?

Se:

<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch>
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub>
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub>
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=router>

Du får nok brug for en hub eller en switch og en router af en art.

--
Jacob - www.bunk.cc
Mind your own business, then you don't mind mine.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-02 19:29

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> [...]

Ikke nædvendigvis en router. Hvis der er tale om TDC BB|adsl. Der er det
bare at have 4 dynamiske IP adresser. Hvor computerne kun kobles i en
Switch. Så er det lidt billigere.. Ud over at betale 10 kroner ekstra pr.
måned for 2 ekstra IP adresser.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-05-02 20:09

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> "Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Ikke nædvendigvis en router. [ ... ]

Ehhh, hvorfor svarer du ikke bare direkte på Sørens indlæg eller
citerer noget af min tekst? Så var der også en chance for at det du
citerede gav mening i forhold til dit svar.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's better to burn out than it is to rust.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-05-02 20:59

> Ehhh, hvorfor svarer du ikke bare direkte på Sørens indlæg eller
> citerer noget af min tekst? Så var der også en chance for at det du
> citerede gav mening i forhold til dit svar.

Hmm hmm.. skulle have cuttet det væk, og lade

"Du får nok brug for en hub eller en switch og en router af en art."