Wireless netværk - nogle anbefalinger?
Fra : Sune

Dato : 26-05-02 15:18

Jeg skal til at købe noget hardware, så jeg kan lave WAN i min
lejlighed, men accesspointen skal stå 2 etager under, hvor
inetforbindelsen kommer ind. Jeg har en stationær og en bærbar som
skal kunne bruges samtidig.

Er der nogen som har nogle anbefalinger / vil fraråde bestemte mærker?
Jeg har haft lidt kig på Surecom og Zonet, fordi de er billige...

Mvh. Sune

Fra : Martin Mann

Dato : 26-05-02 17:06

Sune wrote:
> Jeg skal til at købe noget hardware, så jeg kan lave WAN i min
> lejlighed, men accesspointen skal stå 2 etager under, hvor
> inetforbindelsen kommer ind.

Hvis vi snakker om 2 beton-dæk kan du næsten med garanti _ikke_ 'skyde'
igennem det med 802.11b udstyr, som det mest gængse wireless lan er.
De virker bedst, og næsten kun, mellem rum med en let væg som gips,
eller over åbne strækninger.

Er der mulighed for at du kan låne noget, og prøve inden du køber? Du
kunne måske være heldig, med to retningsbestemte antenner, placeret lige
over hinanden i hver lejlighed, pegende mod hinanden.

> Jeg har en stationær og en bærbar som
> skal kunne bruges samtidig.

I så fald er det nok nemmest (ikke billigst) at have en accesspoint +
swith/hub ved computerne, og så normale netkort i dem + et accesspoint
(eller PC med wireless netkort i), nede ved adsl udstyret.

Mvh
Martin

Fra : Martin Bech

Dato : 26-05-02 17:04

In article <3cf0edd3.623356799@news.worldonline.dk>,
sune.remove.to.mail@spamfilter.dk (Sune) wrote:

> Er der nogen som har nogle anbefalinger / vil fraråde bestemte mærker?

Jeg har en NetGear MR314 Wireless Router m. 4 ports 10/100 switch så man
også kan sætte computere/printere på via kabel. Den fungerer fint og
kostede 2200,-

--
Venlig hilsen

Martin Bech
Home Page: http://bech.i.am email: Remove XYZ from adress.

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 27-05-02 09:35

> Er der nogen som har nogle anbefalinger / vil fraråde bestemte mærker?
> Jeg har haft lidt kig på Surecom og Zonet, fordi de er billige...

Vi får sat trådløst netværk op nu hvor der bliver brugt Linksys Accespoints,
så dem regner jeg med er gode. koster 2200 hos proconsult.

Hilsen Martin