Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jenoptik 4100 ??
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 26-05-02 12:17

Hej

Er der nogen der har erfaringer med ovennævnte kamera ??

Det er et 4,1 megapixel med 3x optisk zoom.

På tilbud i merlin i morgen til 3999. (normalpris iflg. merlin 7999)

Jeg har ikke kunnet finde noget på dpreview.com eller de andre test sider.

Inden jeg farer ud og køber vil jeg lige høre jeres mening...

/Lambert

Fra : complex@pc.dk

Dato : 26-05-02 12:55

Test her:

http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8714946.html

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Alan Thwaites

Dato : 26-05-02 15:05

"Martin Lambert Pedersen" <mlp@REMOVEkielsbjerg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Lambert
>
> Normalpris ?? subj.har været solgt i Aldi som "Medion" til ca.
3400.-

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-05-02 22:59

"Alan Thwaites" <atls@mail.dk> wrote in message news:<3cf0f0d4$0$78799$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Martin Lambert Pedersen" <mlp@REMOVEkielsbjerg.dk> skrev i en meddelelse

ikke selv, men hvis du kan læse tysk så er der lidt her: (jeg
overvejede selv kameraet)
<http://www.chip.de/produkte_tests/produkte_tests_8639629.html>
<http://www.chip.de/produkte_tests/unterseite_produkte_tests_8714946.html>

> 3400.-

I så fald er det nogle billeder af en ret overbevisende kvalitet som
er postet på "megapixel" - næsten uforståeligt hvis det er samme
kamera, der snakkes om...

mvh

Jesper B.

Fra : raven

Dato : 27-05-02 12:23

> [...]

>Jeg har ikke kunnet finde noget på dpreview.com eller de andre test sider.
>
>Inden jeg farer ud og køber vil jeg lige høre jeres mening...

Navnet Jenoptik er fra det firma, der i gamle dage var Carl Zeiss
Jena, altså øst-zeiss.
Efter krigen fortsatte Zeiss på den oprindelige placering i
Østtyskland under dette navn. Kvaliteten var fortsat i top, men
lønniveauet meget lavere og priserne billige, - ligesom designet for
mange af deres kikkerter blev umoderne.

Vest-Zeiss fortsatte i Vesttyskland og er nu de eneste med rettigheder
til navnet Zeiss.

Øst-Zeiss sælger også under navnet Docter, og laver velkendte
kikkerter af rigtig god kvalitet.

Dette var bare lidt historie. Ellers kender jeg ikke det digital
kamera. En god ting er at det tager compact flash, - mon der er
microdrive kompatibilitet ? (CFll)

mvh

John

Fra : Alan Thwaites

Dato : 27-05-02 12:41

"raven" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
>
> John
> Meget rigtigt altsammen-men bemeldte digicam har intet med
Zeiss eller Jena at gøre - er kinesisk,sælges i østen under oprindeligt navn
da jeg ikke huske men der har været længere omtale på rec.photo.digital da
kamera var aktuelt hos Aldi. Aldi sælger subj.under forskellige navne i
forskellige lande.Markedsføres også under Jenoptik navn rundt omkring-Men og
her var pointen.-ikke til Merlins påståede "normal pris" >
Alan.

Fra : raven

Dato : 27-05-02 13:46

On Mon, 27 May 2002 13:40:33 +0200, "Alan Thwaites" <atls@mail.dk>
wrote:

> [...]
>forskellige lande.Markedsføres også under Jenoptik navn rundt omkring-Men og
>her var pointen.-ikke til Merlins påståede "normal pris" >

Uhada ! jamen kinesisk skal tingene jo være for at konkurrere. Men den
tyske anmeldelse er ret kritisk. Langsom og farvefejl.

mvh

John