MS Windows
briani 27239
HASTER: hjælp til lydkort
Fra : Esben Holm Hansen

Dato : 26-05-02 11:39

Hej, skulle optage i logic med mit soundblaster live 1024 kort, men
optagelserne er brudt af støj. Det skal siges det er første gang jeg optager
under w2k , men kan det være den?, jeg har skruet helt op for lydkortets
hardware acceleration ved optagelse og afspilning.

Er der nogle derude, som har et forslag? Kan jeg ellers lægge 98 overnpå
(ved siden af ) 2000 UDEN at master boot sektionen bliver overskrevet? Jeg
kan nemlig ikke undvære 2000 til alt andet jeg laver på computeren!

Hilsen Esben

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 26-05-02 11:39

Esben Holm Hansen wrote:
> [...]
> overnpå (ved siden af ) 2000 UDEN at master boot sektionen bliver
> overskrevet? Jeg kan nemlig ikke undvære 2000 til alt andet jeg laver

Det er generelt ikke en god ide at have flere styresystemer i samme
partition. I mange tilfælde er det ligefrem ødelæggende.
I øvrigt er der ikke megen fidus i at skrive Haster i emnet. Hjælpen kommer
i det øjeblik der er en der ved noget om emnet, der svarer.

vh
Peter

Fra : Esben Holm Hansen

Dato : 26-05-02 11:49

> Det er generelt ikke en god ide at have flere styresystemer i samme
> partition. I mange tilfælde er det ligefrem ødelæggende.

Vi du i så fald mene jeg skulle ændre partionen til to med partiotion magic
og installerer windows 98 på dette, windows 2000 er vel ikke så god til
multiomedier eller er den?

Esben

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 26-05-02 11:52

Esben Holm Hansen wrote:
> Vi du i så fald mene jeg skulle ændre partionen til to med partiotion
> magic og installerer windows 98 på dette, windows 2000 er vel ikke så
> god til multiomedier eller er den?

Hvad win2000 kan og ikke kan med multimedier afhænger langt hen af, om der
er drivere til dine enheder.
På en eller anden måde skal du lave en ekstra partition, eller sætte en
harddisk mere i, ellers vil du få problemer.

vh
Peter

Fra : Esben Holm Hansen

Dato : 26-05-02 12:02

> [...]
> På en eller anden måde skal du lave en ekstra partition, eller sætte en
> harddisk mere i, ellers vil du få problemer.

Jeg kan godt lave en partion til og installere 98 her, jeg tror problemet
ligger i mit program (emagic logic 4.7, som ikke er allernyeste udgave), men
hvilket operativsystem booter computeren så på når jeg tænder den
efterfølgende...

Esben