Fluestang
Fra : Le Moi

Dato : 08-02-01 16:19

Hel alle lystfiskere, jeg har i Sportsfiskere side 66 fundet et efter min
mening et godt tilbud (hvis det altså passer) og nu vil jeg så spørge jer
hvad i syntes (jeg kommer mest til at bruge det u P&T og åer):
Stang: Ron Thompson Stone Creek # 5/6, 6/7 eller 7/9 (er det fod eller
tommer eller hvad er det)
Hjul: Ron Thompson DynaDisc.
Line: Combo Flueline i boks

Hvad siger i er det en god fluestang eller er den lige til at smide ud?

Le Moi

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 08-02-01 22:58

Hej Le Moi

Du kan efter min mening roligt inevstere i det tilbud. Jeg har selv en Stone
Creek #6/7 som jeg er overordentligt godt tilfreds med. Den er alene de
400,- kr. værd (den er så vidt jeg ved gået ud af produktion, men det bliver
den ikke ringere af.)

Jeg synes, at stangen kaster godt. Jeg købte den oprindeligt til å-fiskeri
efter havørred som erstatning for min "gamle" ABU-stang, der egner sig bedre
til det tungere kystfiskeri, men i praksis bruger jeg i dag Ron
Thompson-stangen til det meste af mit kystfiskeri også.

Hjulet har jeg aldrig prøvet, men har hørt mange rosende ord om det.

Hvis du kun kommer til at bruge grejet i ferskvand efter bækørred og i
Put-&-Take ville jeg vælge #5/6 stangen. #6/7 stangen, hvis du også vil
fiske kyst- eller å-havørred. #7/9 stangen er nok lige voldsom nok til
all-roundfiskeri, men til decideret havørredfiskeri a la Karup Å/Vejle Å
eller lignende vil det måske være det rigtige valg.

Knæk & bræk

Steen Lindkvist Nielsen
http://www.lilleaaen.dk
http://home8.inet.tele.dk/slindkvi