Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 5000 <-> Canon G2
Fra : Kurt Kedelig

Dato : 26-05-02 10:43

Hej gruppe.
Vakler mellem disse to digikameraer. Mine krav er førsteklasses skarphed,
god farvebalance og driftssikkerhed - avancerede manuelle indstillinger er
mindre væsentlige. Anvendelsen er registrerende/beskrivende fotos af
dyr/mennesker/bygninger i en god kvalitet og et enkelt nærbillede i ny og
næ. Begge dele godt nok til et GODT print i 20x30cm og RIGTIG GODT i
10-15cm.
Nogen råd eller kommentarer?
PFT.
Lars

Fra : Hans Kruse

Dato : 26-05-02 18:20

Læs http://www.steves-digicams.com/2001_reviews/nikon5000_pg6.html som også
indeholder flg. link to en sammenligning
http://www.igrablife.com/digitalphoto/ ellers har der tidligere været en del
diskussion om samme emne.
Mvh,
Hans

Fra : Jens Jakob Andersen

Dato : 26-05-02 22:58

> [...]
> dyr/mennesker/bygninger i en god kvalitet og et enkelt nærbillede i ny og
> næ. Begge dele godt nok til et GODT print i 20x30cm og RIGTIG GODT i

Hej Lars

Tjek http://www.dpreview.com - et af de bedste steder på nettet for
kamera anvendelser, både for 5000 og G2. Der er også de bedste online
forummer for entusiastiske digital fotografer - prøv at skriv dit
spørgsmål i både Nikon og G2 forum...

I øvrigt, når du skal købe kamera, tjek lige http://www.guenstiger.de
for de bedste priser, og www.ny-camere.de for god service.

JJ

Fra : Lars Preuss Heglund

Dato : 28-05-02 19:12

Hejsa

Jeg har selv sået overfor valget, men der er ingen tvivl jeg ville vælge
Nikon frem for Canon (har haft Canon og har nu Nikon Coolpix 5000) 5000 er
helt klart for den krævende amatør/pro fotograf og kvaliteten af billederne
har ingen ligemand (min personlige holdning). Se evt. min billedside
www.heglund.dk

Jeg har også fået fremkaldt billeder i 20x30cm, og de var bare fantastiske.

Lars

Fra : Hans Kruse

Dato : 28-05-02 23:15

Du kan da ikke sammenligne en Canon S20 med G2. Det er fint at du er glad
for din CP5000, men der er ingen grund til at sammenligne æble og pærer. Det
bedste råd er efter min mening at henvise til reviews på dpreview, steves
digicams etc. som faktisk har indtil flere sammenligninger mellem G2 og
CP5000. Det står forholdsvis lige mellem de to afh. af hvad man favoriserer,
men det er klart at de 5MP ikke slår de 4MP som G2'eren har. Jeg ventede
selv på CP5000 før jeg købte G2, da jeg ikke så at der var noget at hente
for de ekstra penge for CP5000. Men der da ingen tvivl at CP5000 ikke noget
dårligt køb. Iøvrigt beviser dine billeder ikke noget om kvalitetsforskel i
den viste opløsning, som er langt under begge kameraers oplæsning. Jeg ville
godt have vist dig nogle af mine Canon G2 billeder, der er absolut
knivskarpe, men du kan ligeså godt se på dpreview samples, da de viser
kvaliteten temmeligt præcist eller imaging resource. Nu skal det jo ikke
føre til en religøs debat om Canon contra Nikon, begge er fremragende og
blandt det ypperste, der kan fås under Nikon D100/Canon D60 i SLR i semiprof
klassen. Så til dem, der skal vælge: Læs anmeldelserne på nettet og vælg
selv. Jeg kan kun sige at mit Canon G2 har været temmeligt præcist det jeg
forventede efter reviews. Så held og lykke.
Mvh,
Hans