trådproblem med 2 maskiner og 1 filserver
Fra : Allan Unnerup

Dato : 08-02-01 15:55

Hvis man har to instanser af en servlet kørende på hver sin Javaserver, som
kan skive til den samme logfil. Hvordan kan man da synkronisere skrivningen
til filen?

Hilsen Allan

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 09-02-01 08:28

Det er ikke umiddelbart til at gøre 100% sikkert. Men du kunne
synkronisere vha. RMI.

-dennis

Fra : Allan Unnerup

Dato : 09-02-01 14:24

>Det er ikke umiddelbart til at gøre 100% sikkert. Men du kunne
>synkronisere vha. RMI.

Hvis jeg fx vælger at lade logfilen være en tabel i mySQL, har jeg ladet mig
fortælle, at der ikke er problemer, så det skulle altså kunne lade sig gøre.

Grunden til, at jeg ikke vælger den løsning er, at jeg bl.a. vil logge, hvis
der ikke er adgang til mySQL!

Hilsen Allan

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 09-02-01 15:54

Hvis du benytter mySQL, kunne jeg forstille mig at den tager sig af
synkronisering af de to (eller flere) connections du har til den.

Hvis du selv skriver til filen, skal du enten synkronisere 'skriverne'
vha. RMI, eller lade den ene være 'log-server' for de andre.

-dennis

Fra : Allan Unnerup

Dato : 10-02-01 23:44

> Hvis du benytter mySQL, kunne jeg forstille mig at den tager sig af
> synkronisering af de to (eller flere) connections du har til den.

Jeg aner ikke, hvilken teknik mySQL benytter sig af.

> Hvis du selv skriver til filen, skal du enten synkronisere 'skriverne'
> vha. RMI, eller lade den ene være 'log-server' for de andre.

Hvordan kan den ene servlet vide, at den er "master" frem for de andre? De
er jo alle sammen ens!

Hilsen Allan

Fra : Anders Jørgensen

Dato : 09-02-01 16:03

Hej
jeg tror dette her skulle virke!
Hvis du laver en klasse til logfilen, og laver en metode a la denne her!

"public static synchronized void write(Sting myInput)"

Anders Jørgensen

P.S. Jeg har selv anvendt det til en settingsfil