ASUS A7V med Duron 1000
Fra : Flemming Lund

Dato : 25-05-02 22:13

Jeg har problemer med ovenstående. Jeg har en 1000 Mhz Duron. Jeg har sat
motherboardet til Jumperfree - det "sjove" er at Bios'en finder processoren
som en Athlon 1000 Mhz. Jeg kan operere rundt i bios'en, bundkortet kan
detecte både floppy, cd-rom, og harddisk (både på ATA100 controller og den
gammeldavs), men når den når der til, hvor den skal boot'e fra floppy, cd,
eller hd, går den i stå og jeg er altså også gået i stå nu. Er der et orakel
her der kan hjælpe mig videre?

Flemming

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 25-05-02 23:37

"Flemming Lund" <removeflemming@lundfam.dk> wrote in message
> Jeg har problemer med ovenstående. Jeg har en 1000 Mhz Duron. Jeg har sat
> motherboardet til Jumperfree - det "sjove" er at Bios'en finder
processoren
> som en Athlon 1000 Mhz.

[snip]

> Er der et orakel
> her der kan hjælpe mig videre?

Formentligt ikke, men hvis du oplyser BIOS revision og evt. board revision,
kan mindre måske gøre det ;=)

Kim

Fra : Flemming Lund

Dato : 26-05-02 04:09

Jeg iler med de ønskede oplysninger:

Motherboardet er som nævnt et ASUS A7V - uden lyd/modem/net. Bios revisionen
hedder 1005B og hardware revisionen er 1.04.

Den Duron processor jeg har ER en Duron og hedder:

AMD Duron
DHD1000AMT1B

Flemming

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 26-05-02 07:58

> Jeg iler med de ønskede oplysninger:

Så prøver jeg at lege orakel ;=)

> Motherboardet er som nævnt et ASUS A7V - uden lyd/modem/net. Bios
revisionen
> hedder 1005B og hardware revisionen er 1.04.

Og her ligger hunden sandsynligvis begravet - Det interessante ved
Duronprocessoren er, at der netop blev skiftet kerne ved 1000 MHz (fra
"Spitfire" til Morgan"). Det betyder at BIOS skal kunne genkende processoren
som en Morgan-processor for at fungere. Jeg kan ikke præcist huske hvilken
BIOS der først understøttede Morgan-kernen, men mener at det var omkring
1008.

Hvis du stadig har din tidligere processor, bør du sætte den i igen og
flashe BIOS til en nyere revision - jeg kører selv med nyeste version (1011)
uden problemer. Brug evt. ASUS' Liveupdate - det er væsentligt lettere end
at skulle flashe fra en floppy.

Det vil formentligt løse problemet.

Kim

Fra : Flemming Lund

Dato : 26-05-02 08:57

Det er nu ikke i forbindelse med en opgradering, men nogle stumper jeg har
skrabet sammen til min søn. Heldigvis har min anden søn en 800 Mhz Duron, så
jeg kan prøve at flytte processoren fra den. Tak for hjælpen Kim

/Flemming

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 26-05-02 12:13

> Heldigvis har min anden søn en 800 Mhz Duron, så
> jeg kan prøve at flytte processoren fra den.

Det burde kunne gøre det

> Tak for hjælpen Kim

You're welcome - så er der sikkert en der hjælper mig næste gang jeg står
med et problem ;=)

Kim

Fra : Flemming Lund

Dato : 26-05-02 22:34

Hej Kim

Det kan godt være du ikke er et orakel, men du er i hvert fald en helt. Jeg
flyttede en 800 Mhz Duron over, og alt virkede. Derefter flashede jeg med
Bios rev 1011 - og nu spiller 1000'eren også. Endnu engang tak for hjælpen

Flemming

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-05-02 16:29

"Flemming Lund" <removeflemming@lundfam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bios rev 1011 - og nu spiller 1000'eren også. Endnu engang tak for hjælpen

*********

Hvorfra finder du de nyeste BIOS til A7V'eren ?
Jeg synes Asus side er ret dårlig, eller også harjeg overset noget.

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 27-05-02 18:42

> Hvorfra finder du de nyeste BIOS til A7V'eren ?
> Jeg synes Asus side er ret dårlig, eller også harjeg overset noget.

Det har du sikkert - 1011 findes i hvert fald på
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp

Jeg plejer nu at finde BIOS på den tyske FTP-site ftp.asustek.de

Kim