MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg scandisk til?
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-05-02 19:40

Kan man ikke få scandisk til at selv at udbedre evt bad blocks? Jeg mener at
kunne huske at man kunne skrive en eller anden kommando og så kommer den
ikke ud og spørger hver gang om man vil reparere den men gør det automatisk.

Nogen der kan hjælpe?

Dennis

--
Fjerne REMOVE ved svar

Fra : Madsen

Dato : 25-05-02 20:22

(7000) Dennis skrev:

> Nogen der kan hjælpe?

Hvilket styresystem?

Madsen.

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-05-02 20:30

Jeg bruger en win 98 startdisk da hd er tom

MVH

Dennis

--
Fjerne REMOVE ved svar

Fra : Madsen

Dato : 25-05-02 20:49

(7000) Dennis skrev:

> Jeg bruger en win 98 startdisk da hd er tom

None Checks and repair the current drive

/All Checks and repairs all local drives.

/Autofix Fixes damage without prompting.

/Checkonly Checks a drive, but does not repair any damage.

/Custom Configures and runs ScanDisk according to SCANDISK.INI
settings.

/Nosave With /AUTOFIX, deletes lost clusters rather than saving as
files.

/Nosummary With /CHECKONLY or /AUTOFIX, prevents ScanDisk from stopping
at summary screens.

/Surface Performs a surface scan after other checks.

/Mono Configures ScanDisk for use with a monochrome display.

/Fragment [drive:][path] filename Examine a file for fragmentation:
Works in Windows

/Undo [drive:] To undo repairs you made previously. Where [drive:],
specifes the drive containing your Undo disk.

/Time Monitor the average read, write, and seek times during surface
analysis. This detects sectors that are about to go bad but can still
be read. This is the same as ScanTimeOuts in scandisk.ini.

/Text Runs Scandisk as a MS-Dos prompt command. Can check but not fix
problems.

/Help Displays command line help.

/Noui /Clip /Nolost /Mount /New

Madsen.

Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 25-05-02 21:08

Hvordan skal det gøres helt konkret? Skal jeg stå på A og skrive: scandisk
c:/ og så skrive en af dem du foreslog eller hvordan skal det gøres??

Dennis

--
Fjerne REMOVE ved svar

Fra : Madsen

Dato : 25-05-02 22:18

(7000) Dennis skrev:

> Hvordan skal det gøres helt konkret? Skal jeg stå på A og skrive:
> scandisk c:/ og så skrive en af dem du foreslog eller hvordan skal
> det gøres??

Start på disketten og ved a-prompten skriver du så f.eks.:
scandisk c: /Autofix

Du kan også skrive: scandisk /all /autofix
- som vil skanne alle drev og rette fejlene på dem, uden at spørge dig
først.

Madsen.