Glemt p-pille
Fra : Lille mig

Dato : 25-05-02 17:11

Hejsa.

Jeg har i flere år taget p-piller hver morgen. I tirsdags glemte jeg at tage
min pille men tog den så omkring midnat da jeg opdagede det. I morges havde
min kæreste og jeg sex og bagefter opdagede jeg så at jeg fandme også havde
glemt min pille i går så jeg tog straks både den fra i går og i dag. Er nu
skide nervøs for at blive gravid. Ringede til lægevagten og de mente ikke
det var nødvendigt med en fortrydelsespille da jeg kun har 4 p-piller
tilbage til min menstruation skal komme. Men alligevel..?...er sindssygt
bange for en abort da jeg ved det er rigtig slemt for psyken og det er slet
ikke passende i mit liv at få et barn da jeg kun er 19 år og ikke er gået
igang med uddannelse eller noget endnu.

Jeg ved at man på apoteket godt kan få en fortrydelsespille uden recept...

Hvad gør jeg??

/Helle

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-05-02 17:29

"Lille mig" <helle@jirty.dk> writes:

> [...]
> igang med uddannelse eller noget endnu.
>
> Jeg ved at man på apoteket godt kan få en fortrydelsespille uden recept...

Jeg kan kun fortælle hvad jeg gjorde:

Jeg var kommet for sent i gang med en pakke og havde glemt et par
andre i løbet af måneden fordi jeg var meget stresset og nervøs
(pga. en operation). Jeg må indrømme at jeg tog chancen, da jeg har
mulighed for at få et barn hvis uheldet nu skulle være ude.

Jeg gjorde det at jeg fik taget en graviditetstest lige før jeg skulle
lægges i narkose, for selvom jeg ville ikke risikere en narkose hvis
jeg nu skulle være gravid.

Har du læst brugsanvisningen for dine P-piller? I mine står der nemlig
hvad man skal gøre alt efter hvornår i perioden det er. I min pakke
står der:

Kun en pille glemt i mere end 12 timer i 3 uge.

Enten tag den glemte pille, færdiggør pakken, spring den pillefri
periode over.

Eller stop med pakken, hold 7 dages pause som sædvanligt.

Jeg ved ikke helt om det er on-topic, men jeg håber at det går for dig
som du helst vil.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-05-02 05:13

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Jeg ved ikke helt om det er on-topic, men jeg håber at det går for dig
> som du helst vil.

Jeg går stærkt ud fra at diskussion af prævention, i hvert
fald alle praktiske aspekter, er on-topic herinde.

--
Peter Knutsen

Fra : Chokmah

Dato : 26-05-02 03:11

On Sat, 25 May 2002 18:10:54 +0200, "Lille mig" <helle@jirty.dk>
wrote:

>Jeg ved at man på apoteket godt kan få en fortrydelsespille uden recept...
>
>Hvad gør jeg??

Går ned og tager sådan en med mindre du ønsker at evt blive gravid
du kan få lidt humørsvingerninger bag efter men de går over igen
Mv
Bo
--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)