Nokia 6310i - Ting som bør forbedres/mangl~
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 25-05-02 16:11

Hejsa,

Er den glade ejer af sådan en Nokia 6310i, men der er nogle ting i
den, som jeg syntes godt må blive forbedret eller mangler:

1.
Når man skriver en sms, som så ligger der til næste gang man skal
sende en ny sms, så kan man ikke holde "Slet" nede et sekund, for at
slette alt inholdet af den forrige sms man skrev, man skal ud i menuen
"Valg" og vælge "Slet tekst" eller holde "Slet" tasten nede, indtil
alle tegn er slettet.

På den gamle Nokia 6150, kunne man bare holde "Slet" nede et sekund,
og så var hele den gamle sms slettet.

2.
Når man vil sende en sms, og i forvejen har indkodet nummeret man vil
sende til, kan man ikke bare vælge navnet i telefonbogen, trykke på
tasten med det grønne rør, og derefter sende til personen, man skal
først bekræfte det indkodede telefonnummer, og skal således trykke to
gange, for at sende et i forvejen indkodet nummer.

På den gamle Nokia 6150 kunne man sende til personen i telefonbogen,
bare ved at trykke på tasten med det grønne rør, uden at bekræfte det
indkodede nummer først.

3.
Mangler en funktion i kalenderen, så man kan bladre mellem alle
indkodede noter i kalenderen, uden at skulle bladre igennem dage og
uger.

Det kunne man i den gamle Nokia ...

4.
Det kunne være rart, om man ved hvert enkelt nummer havde mulighed for
at vælge, hvorvidt vidresendelse af eget nummer skulle være aktivt,
hvis der nu er nogen, som man ikke ønsker skal kende det nummer man
ringer fra.

5.
Smart ville det være, hvis man også kunne slette alle IKKE læste
beskeder på en gang.

6.
Og, fint ville det være, hvis man kunne slette en enkelt besked, uden
først at skulle læse den.

Det kan man på min Ericsson ...

7.
Og automatisk tastaturlås, hvor bliver den af ? ? ?

Men bortset fra ovenstående, er det en glimrende telefon, noget af en
ændring fra den gamle blå og slidte Nokia 6150.

Hvordan er det med nogle af de ting jeg har nævnt her, har de været
sådan i fx. Nokia 6210'eren også, tænker specielt på de tre første
punkter ?

Hvad er iøvrigt den seneste software version på 6310'eren ?

Har V 4.07 17-04-02 NPL-1 (c) NMP i min.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 25-05-02 16:58

> [...]
> punkter ?
>
> Hvad er iøvrigt den seneste software version på 6310'eren ?
>
> Har V 4.07 17-04-02 NPL-1 (c) NMP i min.
6310 og 6310i er begge efterfølgere til 6210'eren, og alle de ting du nævner
har også været sådan i 6210'eren.
Mhst. softwaren er det den nyeste (altså 4.07)

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Søren R. Møller

E-mail: Soren@srm.dk
Web: www.SRM.dk
FTP: SRM.adsl.dk
Phone: +45-75 62 36 39
Mobile: +45-26 71 36 39
Fax/Voice-mail: +45-35 11 00 00 P 09549

Fra : Nicolai

Dato : 25-05-02 19:26

> 6310 og 6310i er begge efterfølgere til 6210'eren, og alle de ting du nævner
> har også været sådan i 6210'eren.
Og det er jo så den største løgn - du har vist ikke eget en 6210 - det har jeg...

Fra : Nicolai

Dato : 25-05-02 19:28

Og jeg staver til EJET

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 25-05-02 23:36

Nicolai wrote:
> [...]
-
Undskyld Mr. Know it all, men hvad du ikke ved er hvad jeg ejer - så fuck
dig - de er begge efterfølger til 62105 (tjek selv nokia.com eller nokia
store!). Thats it, and thats that! Så FUT og smut til mudderkast med dig!
-
PS: Liste over mine nokia telefoner (specielt til Nicolai, så han kan se
hvad jeg ejer!)
5110, 5210, 6210 og 6310i

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-02 08:09

> Undskyld Mr. Know it all, men hvad du ikke ved er hvad jeg ejer - så fuck
Næ, fortæller bare hvordan en 6210 virker.

> dig - de er begge efterfølger til 62105 (tjek selv nokia.com eller nokia
Naturligvis er de det. Med ændringer i virkemåden åbenbart.

> store!). Thats it, and thats that! Så FUT og smut til mudderkast med dig!
Mudderkast? . det er din afdeling ser jeg.

> PS: Liste over mine nokia telefoner (specielt til Nicolai, så han kan se
> hvad jeg ejer!)
> 5110, 5210, 6210 og 6310i
WAU!!!

Fra : Søren Ribergård Møll~

Dato : 26-05-02 10:42

Ja, det er det vist - jeg var vist lidt fuld i nat, sorry.

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-02 19:35

> Ja, det er det vist - jeg var vist lidt fuld i nat, sorry.

Jeg vil da med på vognen - for "den største løgn" havde nok været pænere som "ikke helt korrekt"

Fra : Nicolai

Dato : 25-05-02 19:26

> Er den glade ejer af sådan en Nokia 6310i, men der er nogle ting i
> den, som jeg syntes godt må blive forbedret eller mangler:
Det er jeg også :)

> [...]
> slette alt inholdet af den forrige sms man skrev, man skal ud i menuen
> "Valg" og vælge "Slet tekst" eller holde "Slet" tasten nede, indtil
Det er vist noget "vi" brugere har bedt om - men jeg er enig...

> [...]
> først bekræfte det indkodede telefonnummer, og skal således trykke to
> gange, for at sende et i forvejen indkodet nummer.
Ja ok - men vi overlever :)

> Mangler en funktion i kalenderen, så man kan bladre mellem alle
> indkodede noter i kalenderen, uden at skulle bladre igennem dage og
> uger.
Tjae :)

> [...]
> at vælge, hvorvidt vidresendelse af eget nummer skulle være aktivt,
> hvis der nu er nogen, som man ikke ønsker skal kende det nummer man
Videresendelse foregår jo inde på centralen - Hvis din mobil kunne det ville du sikkert skulle betale det udafgående
opkald...

> Smart ville det være, hvis man også kunne slette alle IKKE læste
> beskeder på en gang.
Måske... men hvorfor - får du meget spam? :)

> 6.
> Og, fint ville det være, hvis man kunne slette en enkelt besked, uden
> først at skulle læse den.
Same thing næsten

> Og automatisk tastaturlås, hvor bliver den af ? ? ?
Det fatter jeg heller ikke - det er der vidst på 6510?

> Men bortset fra ovenstående, er det en glimrende telefon, noget af en
> ændring fra den gamle blå og slidte Nokia 6150.
Den sparker totalt røv den 6310i

> Hvad er iøvrigt den seneste software version på 6310'eren ?
>
> Har V 4.07 17-04-02 NPL-1 (c) NMP i min.
Samme her - Nokia koncept store sagde fredag at det var den sidste nye...

HUSK - LAD VÆRE MED AT OPGRADERE hvis du ikke har problemer...

DONT FIX IT IF IT AINT BROKEN!

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 25-05-02 19:36

Hej Nicolai,

Nicolai wrote:

>Videresendelse foregår jo inde på centralen - Hvis din mobil kunne det ville du sikkert skulle betale det udafgående
>opkald...

På min DECT fon vælger man det ved hvert enkelt nummer.

>Måske... men hvorfor - får du meget spam? :)

Nej, bare mange sms'er i perioder.

>Det fatter jeg heller ikke - det er der vidst på 6510?

Ingen anelse, men det er da utroligt, at de ikke får den på.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Brian Schelde

Dato : 25-05-02 19:50

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote in message
> Det fatter jeg heller ikke - det er der vidst på 6510?
Jep det er der. Vi fik et par 6310i på arbejdet og jeg har også ledt
forgæves efter den funktion, ellers er softwaren i de to telefoner ret ens.