MS Windows
briani 27239
Undgå at profilen ligger lokalt!
Fra : Jens

Dato : 25-05-02 16:02

Hejsa!

Jeg har en dc (windows 2000 server) hvor, når brugerne logger ind, for
tildelt deres hjemmekatalog fra en filserver (altså at under "Profile"
fanebladet er "profile path" og "Home folder" med "Connect" til et drev sat
til \\filserver\brugerdrev\%username%) men profilen kommer alligevel til at
ligge lokalt på den maskine brugeren logger ind på!
Er der en måde at undgå dette på?

Mvh

- Jens

Fra : Kaj Søndergaard Laur~

Dato : 26-05-02 08:50

"Jens" <ask@news.dk> wrote in message
> [...]
at
> ligge lokalt på den maskine brugeren logger ind på!

Working as designed...

> Er der en måde at undgå dette på?

Du kan med group policies lave redirect på My documents, Desktop og andre
dele af profilen så de flyttes til serveren. Hvis man tager My documents og
Desktop vil de fleste profiler være så små at kopieringen er ligegyldig.

Man kan også i group polices definere dele af profilen der ikke skal
synkroniseres, men det vil normalt være en god idé at få profilen op på en
server hvor der tages backup.

Mvh.,

Kaj

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-05-02 09:32

Hej "Kaj Søndergaard Laursen" <kaj@hih.dk>

> [...]
>Desktop vil de fleste profiler være så små at kopieringen er ligegyldig.

Man skal dog være opmærksom på at det kan give problemer hvis nogle
dele ligger centralt. F.eks. har application data det ikke så godt med
at der er flere samtidige brugere på.

>Man kan også i group polices definere dele af profilen der ikke skal
>synkroniseres, men det vil normalt være en god idé at få profilen op på en
>server hvor der tages backup.

Profilen bruges til temporære ting - og det er der ingen grund til at
synkronisere. Det står i en ini-fil i profilen (hint: det er f.eks.
der man ændrer, hvis man ikke gider sætte det med en GPO).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 26-05-02 10:29

Hejsa!
Tak for hjælpen, men der er lige noget jeg skal have forklaret :)

Vil det sige at de _ikke_ bliver oprettet lokalt så?

> ....problemer hvis nogle
> dele ligger centralt. F.eks. har application data det ikke så godt med
> at der er flere samtidige brugere på.
Men er det ikke muligt at ligge _hele_ profilen "globalt", eller skal man
definere objecterne enkeltvis?

> Profilen bruges til temporære ting - og det er der ingen grund til at
> synkronisere. Det står i en ini-fil i profilen (hint: det er f.eks.
> der man ændrer, hvis man ikke gider sætte det med en GPO).
I må være lidt overbærende med mig, jeg er unix mand og er først lige gået
igang med at arbejde med ms produkter :)
I disse GPO'er, kan man der selv oprette regler eller kan man kun bruge de
predefineret, mit problem er nemlig at jeg ikke kan finde nogle regler der
omhandler det med at redirecte forskellige mapper?

Kan i evt. give et eks.?

Endnu engang mange tak!

-Jens

Fra : Kaj Søndergaard Laur~

Dato : 26-05-02 18:24

> Hejsa!
> Tak for hjælpen, men der er lige noget jeg skal have forklaret :)

> andre
> Vil det sige at de _ikke_ bliver oprettet lokalt så?

Jeg kan ikke huske hvordan det er når man redirecter dem efter profilen er
oprettet. My documents mener jeg bliver flyttet automatisk, men jeg kan ikke
huske med Desktop. Det er muligt du selv skal ind og slette den fra
profilen/flytte den til den nye placering.

> Men er det ikke muligt at ligge _hele_ profilen "globalt", eller skal man
> definere objecterne enkeltvis?

Det vil ikke være nogen god idé. Tænk på hvor meget registry tilgås - det
vil man ikke gøre via netværket.

> [...]
> predefineret, mit problem er nemlig at jeg ikke kan finde nogle regler der
> omhandler det med at redirecte forskellige mapper?

Når du i Active directory users and computers har oprettet en group policy
finder du dem under User - Windows settings - Folder redirection.

mvh.,

Kaj

Fra : Kaj Søndergaard Laur~

Dato : 26-05-02 18:19

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message
> Hej "Kaj Søndergaard Laursen" <kaj@hih.dk>

> Man skal dog være opmærksom på at det kan give problemer hvis nogle
> dele ligger centralt. F.eks. har application data det ikke så godt med
> at der er flere samtidige brugere på.

Hvis det var uklart, så vil jeg da gerne understrege at den med kun at tage
Desktop og My documents var min anbefaling.

> Profilen bruges til temporære ting - og det er der ingen grund til at
> synkronisere.

Med mindre man vil have roaming users - hvilken jeg vil på en skole.

> Det står i en ini-fil i profilen (hint: det er f.eks.
> der man ændrer, hvis man ikke gider sætte det med en GPO).

Jeg synes det er pænest at gøre det med en GPO, og også det jeg under alle
omstændigheder vil anbefale en "newbie"

Kaj

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-05-02 19:54

Hej "Kaj Søndergaard Laursen" <kaj@hih.dk>

>Med mindre man vil have roaming users - hvilken jeg vil på en skole.

Jovist - men derfor er der stadig ting der ikke er nødvendige at
synkronisere, hvilket også afspejles i standard-indstillingen for en
roaming profile.

>Jeg synes det er pænest at gøre det med en GPO, og også det jeg under alle
>omstændigheder vil anbefale en "newbie"

Jeg gør blot opmærksom på at der er nogle begrænsninger i hvad man kan
sætte med en standard GPO.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kaj Søndergaard Laur~

Dato : 26-05-02 20:58

> Jovist - men derfor er der stadig ting der ikke er nødvendige at
> synkronisere, hvilket også afspejles i standard-indstillingen for en
> roaming profile.

Ok, så er vi vist helt enige.

Kaj