Training day spørgsmål (SPOILER)
Fra : ottesen

Dato : 25-05-02 13:29

Har lige set Training Day - ved endnu ikke helt hvad jeg skal synes om
den. Men jeg har et spørgsmål: Mod slutningen hvor Jake truer Alonzo med
sin pistol, vender de homies der står rundt om dem sig mod Alonzo og
"hjælper" Jake. Hvorfor gør de det? Jeg troede at de havde en indbyrdes
forståelse så hvorfor får de pludselig sympati for Jake? Der er sikkert
en naturlig forklaring men jeg missede den lige.

/ottesen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-05-02 14:08

On Sat, 25 May 2002 14:29:27 +0200, "ottesen"
<ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote:

> [...]
>forståelse så hvorfor får de pludselig sympati for Jake? Der er sikkert
>en naturlig forklaring men jeg missede den lige.

Well i bund og grund er Alonzo jo et svin der meler sin egen kage. Han
tager alle, incl. sine meddelere, i røven hvis det er til hans bedste.
Det ry kan han vel ikke løbe fra. Det har han sikkert også gjort ved
dem i kvarteret, men han er jo politimand. Attitude kan gøre meget!
Det var ihvertfald min fortolkning.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 25-05-02 14:12

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> skrev
> [...]
> forståelse så hvorfor får de pludselig sympati for Jake? Der er sikkert
> en naturlig forklaring men jeg missede den lige.

Som jeg har forstået det. Så er de trætte af Alonzo tyranniske måde at være
på. Selvom man har et indbyrdes forståelse for hinanden og deres
ulovligheder, så kan en person som Alonzo jo godt blive for meget, hvilket
man må sige han er og jeg forstå sku godt deres handling til sidst.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 25-05-02 16:33

"Søren Blom" skrev i en meddelelse

> [...]
> ulovligheder, så kan en person som Alonzo jo godt blive for meget, hvilket
> man må sige han er og jeg forstå sku godt deres handling til sidst.

Alonzo lever på, at han har en dobbeltrolle. Det at han er politimand gør,
at han kan holde hånden over de mennesker han udnytter. Dem han udnytter
føler sig sikkert udnyttet men får det til gengæld, at de undgår politiets
søgelys.

Det sætter dem i et dilemma. I bund og grund hader de Alonzo, men han er
samtidig deres garanti for at de kan lave deres ulovligheder i fred.

Da Alonzo selv falder igennem er de derfor heller ikke sene til at få hævn.

Filmen understreger i mine øjne srøbeligheden i sådan et forhold, som svarer
til det forhold der er mellem et gidsel og en gidseltager.

Gidslet vil gøre alt for gidseltagerne for at undgå døden eller noget andet
urart. Men i det øjeblik, at gidslet kan redde sit eget skind og få ramt på
gidseltageren vil han/hun gøre det. Et tema for mangen en film.

Kåre

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 25-05-02 15:07

"ottesen" <ottesenSpAM-MIG-IkKE@sol.dk> wrote in message
> [...]
sikkert
> en naturlig forklaring men jeg missede den lige.

Første gang Alanzo og Jake er "hjemme" hos Alonzo
siger en af Homierne også noget i stil med:
"Damn i hate that fucker" om Alonzo.

--
Magnus