Hvilket bundkort til opgradering
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 25-05-02 12:57

Jeg har et system der ser ud som følger:

Asus A7V
Athlon thunderbird 1Ghz
2x256 Spectech SDRAM

Quantum Fireball 6,1 HD
Quantum Fireball 5,4 HD
IBM Deskstar 45 HD (til rep.)
Seagate Barracuda IV 80 HD (også til rep)

Geforce 2 100/200 MMX agp (primær skærm)
SIS6326 grafikkort pci (sekundær skærm)
Adaptec SCSI pci (filmscanner)
Acard SCSI pci (flatbedscanner)
SB128 lyd pci
Realtek netkort pci
400W PSU

Efter hvad jeg har hørt i andre NG kan det være min strømforsyning der
brænder mine HD af. Desuden mistænker jeg bundkortet for ikke at virke
ordenligt, da jeg nu har prøvet adskillige ram-mærker og de bliver ved med
at lave fejl, og Norton bliver ved med at finde fejl i dem.

Desuden kører jeg et multimonitorsystem, og er stærk afhængig af rigelig med
pci-porte.

Jeg vil allerhelst undgå at skulle købe en ny processor, så et bundkort med
Socket A ville være det bedste...

PS. jeg ved meget lidt om bundkort, så brug den store kniv til at skære det
ud i pap for mig...

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 25-05-02 13:01

Hov, jeg glemte vist at skrive at jeg også har et Cd-drev og et
brænder-drev... Så A7V har passet mig fint med de mange muligheder for
tilslutning til IDE controllerne...