Er antallet af PC-udgivelser pr. år faldet~
Fra : Jones

Dato : 25-05-02 10:18

Hej

Er antallet af PC-udgivelser pr. år faldet?

Vil antallet af PC-udgivelser pr. år falde i fremtiden?

Kan Xbox og PS2 have nogen indvirkning på antal udgivelser til
PC?

MVH Jones

Fra : news.tiscali.dk

Dato : 25-05-02 11:13

Som udgangspunkt tror jeg ikke at konsoler kan dominere mere end de gør nu.

De er nok nemmere at udvikle til, da der ikke så tit kommer nye ver af dem.
Ihvertfald ikke i samme hastighed, som der kommer nyt og bedre isenkram til
PC:)

Fra : ASKF

Dato : 25-05-02 19:10

news.tiscali.dk ytrede sig i
<UsJH8.24341$4f4.820225@news000.worldonline.dk> med dette:

>"Jones" <jones1024@hotmail.com> wrote in message

I forhold til hvornår?
Antallet af udgivelser steg kraftigt i 90erne, men mange firmaer blev
opkøbt eller gik konkurs så antallet af spilproducenter er faldet noget,
hvilket også giver færre titler.

Det er umuligt at spå om, det er dog tvivlsomt da markedet stadig er
stigende.

> [...]
>Ihvertfald ikke i samme hastighed, som der kommer nyt og bedre isenkram til

Det at der ikke så ofte kommer nye konsoller gør at programørene er
tvunget til at optimere rutinerne, dette behøves ikke på PC hvor vi
konstant ser en forøgelse af hardware kravene til pc og har mulighed for
at opgradere de enkelte dele efterhånden som der bliver behov for det
(eller vi har råd).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Jones

Dato : 26-05-02 11:46

"ASKF" <askf@privat.dk> skrev i en meddelelse
> news.tiscali.dk ytrede sig i
> <UsJH8.24341$4f4.820225@news000.worldonline.dk> med dette:

Ja, spørgmålet er lidt underligt formulereret, men det jeg mener
er om man kan se nogen nedgang inden for de sidste 2 år, hvor PS2
og Xboxen er kommet på markedet? Skyldes dette konsollernes
udbredelse eller helt andre forhold?

> [...]
faldet noget,
> hvilket også giver færre titler.

> Det er umuligt at spå om, det er dog tvivlsomt da markedet

Er det mindre rentabelt at lave PC-spi end konsolspil? Man kunne
forstille sig at spilpirateri er mere udbredt på pc-platformen,
plus at man nemt kan få i demoer til PC, hvorved fejlkøb nemmere
kan undgås (dog mindre sandsynligt at det sidstnævnte har nogen
effekt).

Konsolmarkedet's behov for nye spil er langt større end
PC-markedet her for tiden, hvor Xboxen og PS2 er kommet, og
derfor kunne man forestille sig, at spilfirmaer valgte at
fokusere mere på spil til konsollerne end PC'erne.

Men det er jo netop konsolernes force, som gør at de udbredes til
en langt større målgruppe. Især dem, som ikke gider at rodde med
drivere og spilpatches, vælger konsollen frem for PC-en og de
fleste er tilsyneladende ligeglade med TV-opløsning kontra
1600x1200 og derover på PC'en. (kunne aldrig selv finde på at
købe en konsol)

> [...]
mulighed for
> at opgradere de enkelte dele efterhånden som der bliver behov

Hvad de i sidste ende tjener mest på er vel afgørende, og du
mener i den forbindelse, at det er ret afgørende at
programmeringsrutinerne bliver sværere og sværere efterhånden som
konsollen bliver ældre og derved gør det mindre rentabelt at lave
til konsolmarkedet?

MVH Jones