MS Windows
briani 27239
HW clock og multiboot
Fra : Henrik André Wyss Jo~

Dato : 25-05-02 08:55

Hej

Jeg har en computer som multibooter mellem Windows og Linux, problemet er at
Windows retter i min hw clock fx ved sommertid i modsætning til min Linux
som ved at min hw clock er GMT og lægger en time til fordi jeg bor i Danmark
og yderligere en fordi vi har sommertid. Kan jeg fåe en Windows XP til at
gøre det samme ?

Venlig hilsen
Henrik Johansen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-05-02 11:54

Henrik André Wyss Johansen wrote:

> [...]
> en time til fordi jeg bor i Danmark og yderligere en fordi vi har
> sommertid. Kan jeg fåe en Windows XP til at gøre det samme ?

Du har nok sat en forkert "time zone" i WinXP.

Højreklik på uret i Windows.
Ajust day/time -> Time Zone
Vælg GMT +01:00 (den med København/Copenhagen)
Sæt flueben ved automatisk "sommertidsjustering".
Så skulle det passe.

Det kan godt være at "Internet Time" driller. Prøv evt. og slå det fra.

--
Lars

OutlookExpress-bruger? Kik lige her.
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Henrik André Wyss Jo~

Dato : 25-05-02 14:22

Hej Lars

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> Henrik André Wyss Johansen wrote:

[SNIP]

> [...]
> Ajust day/time -> Time Zone
> Vælg GMT +01:00 (den med København/Copenhagen)
> Sæt flueben ved automatisk "sommertidsjustering".
[SNIP]

Hvis jeg gør som du beskriver så vil XP ændre min hw clock næste gang vi
skifter til normal tid og det må den ikke, min hw clock skal altid være GMT.
Hvis jeg nu har en Windows 98, XP og NT på min computer så vil de alle
sammen skifte til/fra sommertid når de starter og det vil jeg ikke have.

> Det kan godt være at "Internet Time" driller. Prøv evt. og slå det fra.

Uha, den er skam slået fra.