asus p4s533+1,6a Temp
Fra : Keld Villadsen

Dato : 25-05-02 09:08

Jeg synes at det kunne være spændende at høre forskellen
på ens opsætninger.
Hvis du har samme opsætning vil du så prøve at skrive din temp !
Ved alm. winxp 40 gr.
spil 45 gr.

Keld

Fra : Carsten Matzon

Dato : 25-05-02 09:52

"Keld Villadsen" <villadsen@jyde.dk> wrote in message
> Jeg synes at det kunne være spændende at høre forskellen
> på ens opsætninger.

Asus P4S533,P4 1.6 NW,Samsung PC2700 DDR

1.6@2.3 med FSB 145,4:5
IN A BOX køler,Vcore 1.5v

40 Grader ved IDLE
40 Grader ved FULD belastning

Har 2 kabinetblæsere i mit server kabinet

Carsten

Fra : Wizeguy

Dato : 25-05-02 11:29

"Carsten Matzon" <carsten@xxx.matzon.dk> wrote in message
..

> [...]
>
> 40 Grader ved IDLE
> 40 Grader ved FULD belastning
>
> Har 2 kabinetblæsere i mit server kabinet

Det lyder sært, der burde normalt være en forskel mellem idle og fuld load
på mindst 5-6 graders celsius. I modsætning til AMD Athlon er Pentium 4 i
stand til at slå flere stressfunktioner fra, når CPU'en ikke arbejder.
Hvilket program bruger du til at monitere temperaturerne (som for øvrigt er
flotte!)?

Til sammenligning:

Abit TH7-II
P4 1.6A@2.2GHz
512 MB Samsung PC800@830
TT Silent Viking 478, Vcore 1.5v

37-41 grader idle (efter rum temperatur)
45-50 grader ved fuld belastning (efter rum temperatur)

Har to 80 mm kabinetblæsere (for/bag) i et miditower kabinet.
Anders

Fra : W i n g m a n

Dato : 26-05-02 00:25

Det Asus prope der var med på den cd da i købte jeres p4s333/533 viser ikke
det samme som i biosen.

Det har det med at vise 40 grader det meste af tiden.

Prøv at hente den nye prope her så får i den temp som i bios.
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=misc/utils/probe21607.zip

--
Venlig hilsen / Best regards
Kim A / www.OpelPower.dk

Fra : Anders Hansen

Dato : 26-05-02 02:06

Min P4 1.6@2.4

40 grader ved idle

Fra : Anders Hansen

Dato : 26-05-02 02:11

Hovsa blev ikke færdig

Som jeg skrev :

Asus P4S533,P4 1.6 NW,kingston PC2700 DDR

1600@2400 med 150 mhz fsb 4:5

40 grader ved idle
45 grader ved full load

Jeg har ingen kabinet-blæsere og bruger in-a-box-køleren

Hilsen

Anders Hansen

Fra : [5000] Bo

Dato : 26-05-02 08:35

"W i n g m a n" <kim5@opelpower.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har det med at vise 40 grader det meste af tiden.
>
> Prøv at hente den nye prope her så får i den temp som i bios.

Før i tiden stod min også på 40 grader, men efter jeg installerede faldt den
til 29 grader under idle.

Jeg har P4 1600@3135 med 256 mb pc2100 ram

Problemet er bare at blæseren kun ligger på ca. 1400 omdr. hvor den
tidligere lå på 2400 - hvordan får jeg den op igen?

Mvh Bo

Fra : Carsten Matzon

Dato : 26-05-02 08:57

> Jeg har P4 1600@3135 med 256 mb pc2100 ram

Mon ikke der er en fejl i den linie... :P

> Problemet er bare at blæseren kun ligger på ca. 1400 omdr. hvor den
> tidligere lå på 2400 - hvordan får jeg den op igen?

I bios tror jeg du kan sætte den til det...

Carsten

Fra : [5000] Bo

Dato : 26-05-02 10:54

> Mon ikke der er en fejl i den linie... :P

Jo - det skulle jo være 2135

> I bios tror jeg du kan sætte den til det...

Jeg kan da ikke sætte blæseren til at køre hutigere rundt - jeg kan i hvert
fald ikke finde stedet..

Men nu efter idle i to timer ligger den på 33 grader - 29 da jeg bootede op,
så cpu'en tager nok ikke skade.

mvh Bo

Fra : Anders Hansen

Dato : 26-05-02 12:20

hej Bo

Hvilket motherboard har du siden du kan kører 195 mhz FSB ?

Hilsen

Anders Hansen

Fra : Anders Hansen

Dato : 26-05-02 12:21

Arh ... så ikke den sidste post sorry

Fra : Martin Holm

Dato : 27-05-02 11:30

Du har sikkert slået QFan til!

Ellers en ret smart funktion som kan sætte blæserhastigheden ned.

Mvh Martin

On Sun, 26 May 2002 09:35:27 +0200, "[5000] Bo"

Fra : [5000] Bo

Dato : 27-05-02 17:55

> Du har sikkert slået QFan til!

Jep - det var lige hvad jeg havde gjort. Nu er den fjernet igen, og blæseren
kører nu med 2460 omdrejninger som den skal.

> Ellers en ret smart funktion som kan sætte blæserhastigheden ned.

Sikkert.. )

Mvh Bo