Hjælp til eksperiment!
Fra : henrik

Dato : 25-05-02 01:49

Er det korekt at ethernet kun bruger 4 af lederne i et patch kabel?

Hvis ja! Kunne man så ikke splitte kablet op og koble den i to porte på
switchen. For der efter at kunne få to udtag ud af det fysisk udtag, i den
anden ende?

Findes der evt. en færdig løsning og hvor kan den købes og helst billigere
end en switch/hub!?

mvh
henrik

Fra : finsen

Dato : 25-05-02 04:47

"henrik" skrev :
> Er det korekt at ethernet kun bruger 4 af lederne i et patch kabel?

Ja.

> Hvis ja! Kunne man så ikke splitte kablet op og koble den i to porte

> switchen. For der efter at kunne få to udtag ud af det fysisk udtag, i
den
> anden ende?

Jo. Har selv brugt det på 10MB/s. Jeg ved ikke om man kan købe færdige
splitkabler i detailhandlen. Prøv i din computerforretning, de laver
sikkert kabler i nøjagtig den længde du ønsker, har kabel i metermål,
løse stik, værktøj til at klemme dem fast samt noget krympeflex.

> Findes der evt. en færdig løsning og hvor kan den købes og helst
billigere
> end en switch/hub!?

Jeg går ud fra at splitkablet i den ene ende forbindes til 2 pc'er, i
den anden til 2 porte på switch/hub. Eller ?

Mvh Finsen

http://www.kandu.dk/

Fra : henrik

Dato : 25-05-02 10:32

Tak for svaret!
Jeg har iøvrigt allerede lavet kablet, og afprøvet det! Det køre
tilsyneladende fint 100Mb/s Fuld Duplex.

mvh
henrik

Fra : Kas.

Dato : 27-05-02 09:08

Her kan du læse, hvilke ledere, der bruges til hvad:

http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm

Mvh. Kasper

Fra : MJ

Dato : 27-05-02 10:19

> Findes der evt. en færdig løsning og hvor kan den købes og helst billigere
> end en switch/hub!?

Der kan købes færdige "splittere", som monteres i begge ender af kablet.

MJ