Den der Dell pc til knap 10000 kr. (P4 1.6~
Fra : david

Dato : 25-05-02 00:05

I ved den de reklamere med i tv.
For måske at det ikke er så ringe et tilbud endag!
Hvis man altså alligevel ikke kan lave det billiger selv.
-
David

Fra : Henrik

Dato : 25-05-02 00:26

"david" <daan@mail.dk> wrote in message
> I ved den de reklamere med i tv.
> For måske at det ikke er så ringe et tilbud endag!
> Hvis man altså alligevel ikke kan lave det billiger selv.

Jeg har set den i tv ja, men har nu ikke hørt så godt efter.
jeg har _aldrig_ købt en samlet pc endnu, har altid kigget på edbpriser og
selv sammel lortet.

10.000kr. Hvis du gav mig det, og jeg selv skulle ind på edbpriser og samle
én, så havde jeg en PC der ku sparke så meget røv at... Ihvertfald MERE end
den Dell spand!

Jeg er 110% sikker på at mange andre herinde er enige med mig!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-05-02 00:58

> Jeg er 110% sikker på at mange andre herinde er enige med mig!

Ja

Fra : david

Dato : 25-05-02 02:50

Tak!
Ændrer det noget på det at skærmen skal være inkluderet i den nævnte pris?
Altså bare en ok skærm medium ikke noget specielt.
-
David

Henrik <Jegharingenemail@ævbæv.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ceecbf9$0$58775$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Arne

Dato : 25-05-02 13:08

Ja og Nej

Det som Dell og andre mærkevare firmaer leverer - er en garanti
for at de dele PC'en er sat sammen af fungerer ordentligt sammen.

Prøv at kigge de forskellige nyhedsgrupper igennem for at se
hvor mange der har problemer med at bundkort X ikke fungerer sammen
med netkort Y eller Grafikkort Z.

Ulempen er tilgengæld at kabinetterne/strømforsyninger osv ikke tillader
opgraderinger
så man ligesom er låst - så min anbefaling er at man køber det system man
regner med at få brug
for de næste 3 år - fra starten.

Dell laver forøvrigt en kanon lydløs PC der ingenting fylder - så hvis man
har problemer med
Fruen - er det en god en at kigge på

Eivind

Fra : Esben

Dato : 25-05-02 06:11

"david" <daan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> I ved den de reklamere med i tv.
> For måske at det ikke er så ringe et tilbud endag!
> Hvis man altså alligevel ikke kan lave det billiger selv.

Man kan sikkert godt lave noget tilsvarende til omtrent samme pris, og det
ville jeg også selv gøre, hvis jeg skulle have nyt. Jeg kan i øvrigt ikke
finde maskinen fra reklamen på www.dell.dk, der er en model til 9.975, men
den har 1,7GHz p4 og kun ATI 16MB grafikkort - havde den i reklamen ikke
Geforce 4 64mb?

Samler man selv, går man glip af nogle fordele som følger med Dellen:
- Fragt er inkl. i prisen - det kan hurtigt løbe op, hvis man køber stumper
10 forskellige steder.
- Det hele er samlet og virker når man får det - man KAN være uheldig at
selvfundne stumper bare ikke kan sammen, eller at man dummer sig under
samling.
- Windows er inkl. i prisen - i løs vægt koster Win XP fra ca. 2.000 kr og
opad.
- Går noget i stykker kommer Dell og skifter det i løbet af en uge (indenfor
det første år)

Derudover er der nogle fordele ved at samle selv:
- man kan vælge stumper der passer til ens behov, overclocking, tweaking
etc.
- det er skæggere end at købe det hele samlet.

Det bedste køb er det der passer bedst til ens personlige behov og evner -
så der er ikke noget entydigt svar på hvad der bedst kan betale sig.

--
Esben

Fra : LHZ

Dato : 25-05-02 13:48

DELL Sucks....
I hvertfald deres bærbare, de har en utrolig høj fejlprocent.
Lyt til Henrik, saml din PC fra EDBpriser, køb aldrig sådan en færdiglavet
mærkemaskine (ibm, dell, compaq etc.), så har du ikke mulighed for
opgradering mere.
Køb løsdele, så ved du hvad der sidder i maskinen og der er masser af hjælp
at hente i disse newsgroup.

LHZ

Fra : Jack L.

Dato : 25-05-02 15:40

Det lyder lidt a'la closed source (Microsoft) vs. open source (Linux). Så
meget "suck" er der vel ikke i mærkevarer? Folk, der snarere ser computeren
som et værktøj fremfor et lidenskab, vil nok bare have en computer som
virker fra dag 1. Dermed ikke sagt at mærkevare-computere undgår
børnesygdomme, men så har de vel support. Man får vel noget for det
ekstrabeløb, som man kunne have sparet ved selvbyg.

--
Med venlig hilsen / Kind regards,
Jack L.,

Fra : Martin K

Dato : 25-05-02 16:42

Jack L. wrote:
> [...]
> mærkevare-computere undgår børnesygdomme, men så har de vel support.
> Man får vel noget for det ekstrabeløb, som man kunne have sparet ved

Ja bestemt, men så mister jo hele optakten, byggeriet og derved alt det
sjove Det er da hyggeligt at sidde og læse reviews af nye boards mv.
rodde lidt rundt inde på edbpriser.dk, for derefter (og ca. 3 uger senere)
at have sammensat et system, der så skal bestilles og bygges. For 2 måneder
siden byggede jeg min første pc op fra bunden, og det var ikke sidste
gang....

--
Martin K

Fra : Leony

Dato : 27-05-02 07:34

"LHZ" <lhz@SPAMNOofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opgradering mere.
> Køb løsdele, så ved du hvad der sidder i maskinen og der er masser af

Det vil jeg gerne give dig ret i.
Der er dog lige den lille hage ved det at det ikke er alle der har tid, mod
og lyst til at samle en computer selv. Derfor eksisterer der firmaer som
Dell osv. De leverer computere til den del af befolkningen som har andre
interesser.
Det er rigtigt at der er masser af hjælp at hente i newsgroups, men hvis man
ikke ved hvad delene hedder, kender forskel på AGP,APG og PCI, så kan man
nok ikke få den hjælp man skal bruge.
Dell laver glimrende computere til de mennesker som der skal have en
computer som der er klar til brug fra det øjeblik den bliver pakket ud og
lang tid ud i fremtiden.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Martin K

Dato : 27-05-02 21:13

Leony wrote:
> [...]
> Dell laver glimrende computere til de mennesker som der skal have en
> computer som der er klar til brug fra det øjeblik den bliver pakket

Ja, sådan nogle mennesker findes faktisk... jeg kender da flere. Og ja,
Dell's maskiner hører til i den bedre ende af købemaskiner - selvom jeg nu
synes det er sjovere at rodde med det selv...

--
Martin K

Fra : Esben

Dato : 28-05-02 09:49

> [...]
> og lyst til at samle en computer selv. Derfor eksisterer der firmaer som
> Dell osv. De leverer computere til den del af befolkningen som har andre

For ikke at tale om virksomheder og institutioner der har andre krav end at
få den højeste score i 3dmark.

--
Esben

Fra : Peter T.

Dato : 02-06-02 00:00

"LHZ" <lhz@SPAMNOofir.dk> wrote in

> DELL Sucks....
> I hvertfald deres bærbare, de har en utrolig høj fejlprocent.

Hvorhenne har du læst det?

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : david

Dato : 02-06-02 13:11

Så er det ikke kun Dell men også IBM.
Jeg har en ibm thinkpad og den var der "problemer" med fra dag 1.
Godt at den blev forsikret fra starten.
-
david

Fra : Oleander

Dato : 02-06-02 19:48

Den Sun, 2 Jun 2002 14:11:25 +0200, skrev "david" <daan@mail.dk>:

>Så er det ikke kun Dell men også IBM.
>Jeg har en ibm thinkpad og den var der "problemer" med fra dag 1.
>Godt at den blev forsikret fra starten.

Min helt subjektive vurdering efter først at have siddet og
konfigureret IBM maskiner i et firma og nu Dell i et andet er at IBM
har _langt_ færre fejl.

Vi har en fejlrate på noget nær 25% på vores Dell laptops....
Meeen _når_ de kører.. ;)

--
Oleander
Husk at fjerne min spamblok...

Fra : david

Dato : 03-06-02 23:02

>køb aldrig sådan en færdiglavet
> mærkemaskine (ibm, dell, compaq etc.), så har du ikke mulighed for
> opgradering mere.

Dette har du ret i. Havde dog ikke rigtigt indset det.
Men det er ret vigtigt og du har ret.
Det er rart at vide hvilke motherbord der sidder i og jeg tror at det kan
man kun vide hvis kan køber det selv (motherboardet). *bob...bob...* (man
skal vel bare vide sokle type)
Men i det hele taget er det rart at vide hvad der sidder i og at man KAN
opgradere det senere.
Det tror jeg er fordelen ved at samle selv.
(Bob bob. Kan man da ikke opgradere en færdiglavet mærkemaskine. (cpu
eksempelvis))?
-
david

Fra : david

Dato : 05-06-02 10:48

Jeg flytter dette indlæg til et postet i roden i denne group.
Svar helst ikke her men lidt længere oppe istedet.
Jeg syntes nemlig at denne diskusion er færdig.
-
david

Fra : david

Dato : 30-05-02 09:50

Jeg syntes i begyndelsen at det er kedeligt at bygge en selv.
Men nu vil jeg alligevel gøre det. Efter det i siger og sætte mig ned og
surfe og lave en selv og se hvor dyrt/hurtig den bliver.
Det må jeg jo næsten, om ikke andet bare for at tage Dell ved røven. Hehe!
Jeg gad gerne give Dell en snude!
Det er det ligesom værd, det hele.
Jeg mangler bare at få at vide et eksempel på en pc der er bygget selv der
er hurtigeren end P 4 1.6 GHz , DDRram og stadig til max 10000, kr. med
skærm, For jeg er lidt skepsis endnu! Et eksempel ville være rart (et lille
et).
Dog skal det ikke være den store afhandling folkens. Kun et enkelt eller to
eksempler.
Så jeg ved at i har R. E. T! (Reputedly Estimation Tabulation)
-
Davidski

Fra : Søren Lund Jensen

Dato : 30-05-02 14:02

> [...]
lille
> et).
> Dog skal det ikke være den store afhandling folkens. Kun et enkelt eller

Hvad er dine krav til skærmen - altså størrelse ? Jeg har sammensat en
lille en, hvor der er lagt vægt på at delene er af kvalitet, men ikke
nødvendigvis det seneste og smarte :)

Pentium 4 Northwood 1,6GHz In-a-Box Socket 478 / 512KB / FSB 400MHz
1.449 kr.
Microstar MS-845E-MAX2-L Socket 478 / i845E / 5PCI-1AGP / IDE133 / Audio
1.379 kr.
RAM DDR PC2100 Dane-Elec 256MB 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts
548 kr.
Seagate Barracuda IV 80GB Fluid 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years
1.109 kr.
LiteOn CD-RW 32x12x40 Retail 40X/32X/12X / 2MB / IDE 609 kr.
Diskettedrev Sony 3½" / 1,44MB 97 kr.
Samtung SyncMaster 753DFX DynaFlatX 17" / 1280x1024 / 0.24dp / 3 Years
1.687 kr.
Palit Daytona GeForce4 Ti4200 TV-Out / DVI AGP / 128MB DDR / 2048x1536
1.940 kr.
Hercules Game SurRound MUSE XL PCI 286 kr.
AOpen HQ45 Pro-P4 Midi Tower ATX (Blue) PSU: 300W 597 kr.
Ialt 9.701 kr.

Fra : david

Dato : 30-05-02 15:52

Hej
Så vil jeg skynde mig og sige:

Det er for;

cpu
bundkort
ram
hd
cdrw
diskdrev
flat skærm
grafikkort
lydkort
miditower

Der mangler tastetur og mus og vistnok højtalere.

Det bliver ekstra pris og kommer til at ligge over 10000 kr.
så det er indtil nu hvad jeg tænkte. Hvis der ikke kommer et "bedre"
eksempel kan det jo ikke rigtigt lade sig gøre for under 10000.
Skærmen skal bare være en middelmådig en.
Jeg ser at man kan få en ok pris på en flatscreen! Rimeligt!
-
david

Søren Lund Jensen <mufoxe@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cf622c1$0$78762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Leony

Dato : 31-05-02 07:46

> Der mangler tastetur og mus og vistnok højtalere.

Du kan spare penge på harddisk, grafikkort og bundkort hvis du kan nøjes med
mindre. Disse penge kunne bruges på mus, tastatur og højttalere.
Hvis du skal have Windows og div software med kommer du nok over 10000 kr.

Fra : Oleander

Dato : 31-05-02 22:56

Torsdag den 30 maj 2002 16:52:27 +0200, skrev "david" <daan@mail.dk>:

>Der mangler tastetur og mus og vistnok højtalere.

Hvis du køber Dell skal du alligevel ud og have et andet tastatur...

> [...]
>Skærmen skal bare være en middelmådig en.
>Jeg ser at man kan få en ok pris på en flatscreen! Rimeligt!

Vi har på arbejdet indkøbt ca 200 stk. Dimension 8100/8200 og testede
før købet rimeligt mange af deres skærme både CRT og TFT. Deres
mindste 17 er helt utroligt ringe! Vores standard billigskærm
(hyundai) slår den med flere længder (og det er vist ikke lige fordi
Hyundai er state of the art..). Dells 19" buer så man må græmmes...
Jeg fatter simpelthen ikke at de vil være bekendt at sælge den!

Så hvis du forventer at maskinen bare skal måle lige op med en Dell og
samtidigt være billigere, skal du mere sætte standarden på skærmen til
ringe. ;)

Fra : Morten Dybdal

Dato : 31-05-02 23:27

Oleander wrote:
> [...]
> mindste 17 er helt utroligt ringe! Vores standard billigskærm
> (hyundai) slår den med flere længder (og det er vist ikke lige fordi

Huyndai skærme er billige i danmark, men suveræne til prisen. I USA er
de blandt de dyre.

--
Morten Dybdal