Ud af to katte skal en på slankekur, hvord~
Fra : Emil Jensen

Dato : 24-05-02 23:55

Hej NG!

Jeg har et mindre problem men svær at løse synes jeg.

Jeg har to dejlige ungkatte/store killinger i 8 måneders alderen. De er
begge almindelige sort/hvide huskatte af hankøn, og bor inde i et lejlighed.

Problemet er, at Pus er blevet lidt for tyk, faktisk for tyk til at ikke at
kunne følge Tinka overalt i lejlighedens skabe og hylder. Pus er altså ikke
lige så smidig som Tinka som er almindelig/slank. Jeg plejer at fordre dem
med den anbefalede mængde tørfoder fra IAMs og godt med vand inden jeg
smutter på arbejde. 1 gang om ugen får de lidt dåsemad også fra IAMs som
variation. Sandsynligvis spiser Pus noget af Tinkas mad, hvilket ikke
generer Tinka, han virker nemlig mæt og tilfreds. Jeg kan ikke bare skære
ned på madforbrugen, for så vil Pus sandsynligvis spise endnu mere af Tinkas
mad, og så vil det gå ud over Tinka, medmindre Tinka bestemmer?

Hvad gør jeg for at sikre mig at Pus kommer på "slankekur" uden at Tinka
bliver berørt?

Med venlig hilsen

Emil Jensen
Ejer af 2 søde sort/hvide huskatte af hankøn på 8 måneder

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-05-02 03:06

Prøv at fodre med et slankefoder. Tinka tager ikke skade af det, og han vil
sandsynligvis heller ikke blive slankere, da han bare vil spise mere.

Jeg havde selv 2 voksne og 3 ungkatte, da en af de voksne var blevet "way
too fat", som en dommer på udstilling sagde. Jeg fodrede med lightfoder ad
libitum i et par måneder, og den tykke kat blev slank, mens de andre ikke
blev slankere.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-05-02 11:20

Hej Emil

Vi har en "snittet" hankat og to hunkatte og da de har meget forskellige appetit
fodre vi dem forskellige steder. Hankatten bliver vippet ned når han forsøger at
kravle op på damernes spisested og efterhånden er det sjældent at han kommer
der. Desuden fordre vi to gang om dagen hvilket giver damerne en øget chance for
at spise op inden Tyk-Franz får gumlet sine slankepiller i sig og overvejer et
røvertogt mod damerne.

Håber det kan hjælpe
Kim