Hvor mange kølere ???
Fra : Hagman

Dato : 24-05-02 19:58

Hejsa NG.

Jeg har 2 kabinet-kølere i mit kabinet nu.
....kan man sætte flere i ???
....altså uden at det fot betydning ???

Den ene køler jeg har i, får strøm fra bundkortet, den anden køler får strøm
fra den ene harddisk.
Bliver computeren ustabil, jo flere kølere der er i ?

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 24-05-02 20:11

> Jeg har 2 kabinet-kølere i mit kabinet nu.
> ...kan man sætte flere i ???
> ...altså uden at det fot betydning ???

Betydning ?.. det vil nok gøre den koldere, men det er jo også godt nok !?

> Den ene køler jeg har i, får strøm fra bundkortet, den anden køler får
strøm
> fra den ene harddisk.
> Bliver computeren ustabil, jo flere kølere der er i ?

Altså hvis du har en meget lille PSU, kan den måske få problemer hvis du
smider _mange_ kølere i... Jeg har dog kørt med en 2-3 kølere plus div. drev
på en 230 watt PSU uden problemer. Og generelt tager kølere ikke ret meget
strøm, så smid du bare et par stykker mere i, hvis du syntes du har brug for
det..

> Med venlig hilsen,
> Hagman.

/Bjarke

Fra : Brian Schelde

Dato : 24-05-02 20:16

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg har 2 kabinet-kølere i mit kabinet nu.
> ...kan man sætte flere i ???
> ...altså uden at det fot betydning ???
Du kan sætte så mange i du har lyst, bare din strømforsyning kan levere
strøm nok til dem.

> Bliver computeren ustabil, jo flere kølere der er i ?
Den bliver mere stabil forstået på den måde at jo mere du køler den ned, jo
mere kan du overclocke den.

Men har du overhovedet behov for at den skal køles mere ned, overclocker du?
Hvis ikke så er det eneste du får ud af det mere støj fra computeren.

Fra : Hagman

Dato : 24-05-02 20:20

Ja, jeg havde tænkt mig at overclocke mit grafikkort.
Det er et GeForce 2 TI 664 MB DDR.

....jeg er newbie :(

Fra : Martin K

Dato : 24-05-02 20:50

Hagman wrote:
> Ja, jeg havde tænkt mig at overclocke mit grafikkort.
> Det er et GeForce 2 TI 664 MB DDR.
664 Mb DDR - Det er sq mange...

Sorry, kunne ikke lade være!

--
Martin K

Fra : Hagman

Dato : 24-05-02 21:11

LOL.
He he, sorry :)

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 24-05-02 21:21

> Ja, jeg havde tænkt mig at overclocke mit grafikkort.
> Det er et GeForce 2 TI 664 MB DDR.
>
> ...jeg er newbie :(

Ja ok... så kan du da godt sætte flere kabinet-blæsere i, (går udfra det var
det du snakkede om før?) men hvis din kabinet temp er lav nok, så skal du
nok mere ha' gang i en bedre profil +evt blæser til dit kort !.. - det skal
du sikkert lige meget hvad, hvis du vil OC'e det...

/Bjarke

Fra : Hagman

Dato : 24-05-02 21:35

Hvad mener du ???

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-05-02 10:22

> Hvad mener du ???

Nu ved jeg ikke hvilken slags køling der er på dit grafikkort lige nu, om
der kun er en passiv profil på (ingen blæser) eller om der er en lille
blæser på.
Men se evt her http://www.studiedata.dk/group.asp?group=115 der kan du finde
mange nye (bedre?) kølere til dit grafikkort.. Og hvis du gerne vil have et
meget lydløst et, så se på
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=142&page=1 -dertil skal jeg så
sige, at jeg ikke ved om den profil egner sig til at OC'e med ? Men det er
der sikkert andre i gruppen der ved ! :)

/Bjarke