Bredbånd - TDC - Netværk/router
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 24-05-02 20:02

Hej NG.
Jeg har en bredbåndsløsning fra TDC.
Pt. kører jeg to maskiner via en hub m/indbygget swich - og det kører fint
nok, selv om hub/swichen skal slukkes ind imellem.
Men nu ville jeg prøve teste en router (EIMAX 4-ports - fra Zitech). Det er
så her problemet opstår. Jeg kan godt komme i kontakt
med routeren, og konfigurere at forbindelsen skal være via EWAN-porten og
ip-adresserne skal være via DHCP.
Men jeg får ikke tildelt en ip-adresse fra TDC's DHCP server, men blot en
privat-adresse 192.168.X.X.
Det er fint lys i adsl-boksen, ethernet,power og sync. Og lys i EWAN-porten
på routeren.
Er der nogle der ved om man kan sætte en router på sådan en standard-løsning
? eller i givet fald hvad problemet kan
skyldes ?
På forhånd mange tak - ville være dejligt hvis en venlig eller flere kunne
hjælpe mig.
vh thomas j.

Fra : [5500]Peter Ravn

Dato : 24-05-02 23:10

Hvis ikke du har haft slukket dit modem i medens du satte routeren til,
ligger problemet der. Modemmet skal være slukket i ca. 20 minutter for at
den kan finde og godtage den nye mac-adresse.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 25-05-02 19:21

Hej Peter
Det virker skulle lige slukkes som du skriver.. Hold da...at det
"bare" var det.
kanon.. tak for hjælpen.
vh thomas jørgensen

Fra : [5500]Peter Ravn