Alternative beviser
Fra : Kattefarmer

Dato : 24-05-02 18:33

Nogen der ved om der på nettet findes sider med alternative matematiske
beviser for alment gymnasielt stof??? Som de fleste andre, går jeg ud fra,
har vi benyttet Jens Carstensens og Jesper Frandsens lærebøger...

På forhånd tak
Hong-Song Kattefarmer

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 24-05-02 19:25

Kattefarmer wrote:
> Nogen der ved om der på nettet findes sider med alternative
> matematiske beviser for alment gymnasielt stof?

Det er nok nemmere at gå på biblioteket - eventuelt på gymnasiet.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Peden

Dato : 24-05-02 22:20

> Nogen der ved om der på nettet findes sider med alternative matematiske
> beviser for alment gymnasielt stof??? Som de fleste andre, går jeg ud fra,
> har vi benyttet Jens Carstensens og Jesper Frandsens lærebøger...
Der ligger så vidt jeg husker enkelte på www.studi.dk og flyder, men jeg
ville også gerne se andre end Carstensen og Frandsens (til brug ved den nært
forestående eksamen) da de er en smule rodede til tider.

mvh
Peter

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 30-05-02 20:31

"Kattefarmer" <kattefarmer@tdcadsl.dk> wrote in message
> Nogen der ved om der på nettet findes sider med alternative matematiske
> beviser for alment gymnasielt stof??? Som de fleste andre, går jeg ud fra,
> har vi benyttet Jens Carstensens og Jesper Frandsens lærebøger...

Jeg kan godt forstå at du søger andre beviser da Carstensen og Frandsen ikke
laver den mest korrekte fremstilling af alt.

Er der nogle beviser, som du meget gerne vil se på andre måder ?

/Jean
Redaktør på Studi.dk - din online lektieguide

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 30-05-02 21:26

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> skrev i en meddelelse news:3cf67e1e$0$18634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kan godt forstå at du søger andre beviser da Carstensen og Frandsen ikke
> laver den mest korrekte fremstilling af alt.

Har du nogle konkrete eksempler?

Selv er jeg mest irriteret over regnerierne med sammensat integration,
men jeg er også (stadig) tyndskindet.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 01-06-02 17:17

"Jens Axel Søgaard" <usenet@soegaard.net> wrote in message

> Har du nogle konkrete eksempler?

Integraldelen er hvert fald kritisabel. Der bliver sjusket med intervallerne
og det afsnit som skulle forestille at handle om Riemann integraler er ikke
særlig godt. (Efter min mening åndsvagt at man ikke bare går frem efter
Riemann måden eller Henstock hvis det endelig skulle være)

/Jean