MS Windows
briani 27239
HASTER: Quake1 under XP
Fra : Christian Bro

Dato : 24-05-02 18:28

Hej NG

Hvordan kan jeg få den gamle originale Quake 1 til at virke under XP?

1.
Jeg inst. fra CD (d.klik på install)

2.
Dos vindue åbner sig hvor jeg kan vælge drev ( i dette tilfælde C:/ )

3.
Inst. uden probs. på C:/Quake og pakker sig ud.

3.
Jeg burde nu kunne starte Quake.exe i DIR C:/quake/quake.exe MEN DET VIRKER
IKKE!

Der kommer kun et hurtigt Dos vindue som så lukke igen.
Jeg har prøvet at vælge egenskaber på quake.exe og kompalitet (win98/me)
uden held.

Min handicappede storebror sidder og venter utålmodig *s*

Hjælp ..........

Fra : pj

Dato : 24-05-02 19:03

Hej

Hvis det haster så meget hvorfor spørger du så ikke i den rigtige
nyhedsgruppe.

Hilsen Poul

Fra : Christian Bro

Dato : 24-05-02 19:10

> Hvis det haster så meget hvorfor spørger du så ikke i den rigtige
> nyhedsgruppe.

Det har jeg også gjort, men da det også har relevanthed i XP er det da
logisk at spørge her i denne NG

Fra : pj

Dato : 24-05-02 19:37

Ok. Jeg har selv på et eller andet tidspunkt kørt quake 1 under win xp pro
uden problemmer.
Der skulle gerne være en fil, der hedder winquake.exe. prøv den. Den spørge
muligvis efter glide2.
Jeg ved jo ikke hvilket grafikkort du har i, men glide2 er jo til 3dfx kort.

Håber det hjælper ellers vender du bare tilbage igen.
Jeg skal nemlig selv have gang i quake 1 under min win xp pro igen.

Fra : Christian Bro

Dato : 24-05-02 19:42

Hej Poul

Jeg har et Dualhead Matrox G450 grafikkort og jeg kan ikke finde
winquake.exe nogen steder.

Jeg har prøvet at hente glide2x.dll ned samt diverse patches, men uden held.

vh

PS: Som du måske har bemærket, skriver man både i denne NG samt
dk.spil.computer

Fra : pj

Dato : 24-05-02 21:24

Hej

Som henrik stavnshøj skriver var det Glquake, som jeg egentligt mente. Håber
det virker nu.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 24-05-02 20:35

"Christian Bro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Hvordan kan jeg få den gamle originale Quake 1 til at virke under XP?

- snip - installation -

> [...]
>
> Der kommer kun et hurtigt Dos vindue som så lukke igen.
> Jeg har prøvet at vælge egenskaber på quake.exe og kompalitet (win98/me)

Det hurtige DOS-vindue skyldes at programmet er sat til at lukke ved
afslutning, og at det laver en "General Protection Fault" der gør at det
afsluttes af XP.
Jeg tror det er fordi det forsøger at lave et ulovligt kald direkte til
grafikkortet. Det var ikke så ualmindeligt under DOS.

Jeg kører selv med GLQuake på WinXP, det virker fint, og og det er _meget_
flottere
(GLQuake omsætter Quake til OpenGL, som moderne grafikkort kører fint.)

> Min handicappede storebror sidder og venter utålmodig *s*

GLQuake skulle gøre ham glad

Find den hér:
http://www.fileplanet.com/index.asp?scope=0&submit.x=21&submit.y=7&file=8688
0

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Chistians - Bro

Dato : 04-06-02 17:06

Det er ordnet nu - min XP gik total ned og jeg måtte formatere og geninst.
det hele, hvor jeg så inst. win98 og derefter winXP, således jeg nu kan køre
det ene eller den andet efter smag og behag.

Men tak for hjælpen