MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp: Windows starter op i fejl
Fra : N. Foldager

Dato : 24-05-02 15:39

Hej,

Min venindes computer er efter mange år pludseligt begyndt at starte
op i en fejlmelding ( Win95)

Der fremkommer et vindue med beskeden, at der er fundet en fejl i
registreringsdatabasen.

Man har derefter kun een mulighed: at klikke på en knap med teksten
"Genstart Windows." Det gør man jo så, men med samme resultat. Hver
gang og helt konsekvent.. Der er grænser for, hvor mange gange det er
sjovt.

Resultatet er det samme ved opstart i "Fejlsikker" tilstand.

Jeg kan sagtens starteden op i DOS-mode, så filer kan reddes.

Der er ikke lavet nogen installationer eller program-sletninger for
nyligt.

Jeg kan ikke starte Win95-installations-cd'en.

Hun har ingen Startdiskette (eller kan ikke finde den).

---------------------------

Har nogen et forslag til, hvordan jeg kan finde fejlen og rette
registreringsdatabasen under disse vilkår?

Eller er der kun Format C: tilbage ?

Jeg vil være meget taknemmelig for et vink.

God weekend! (Min er hermed planlagt.)

Venlig hilsen

Niels Foldager

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 25-05-02 08:23

"N. Foldager" <nfoldager@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> registreringsdatabasen under disse vilkår?
>
> Eller er der kun Format C: tilbage ?
>
> Jeg vil være meget taknemmelig for et vink.

Det er desværre nok tidens tand der er ved at indhente noget af
hardwaren. Prøv at checke CPU kølingen og RAM. Det kan være
harddisken der er ved at blive glemsom.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.