ISDN til Analog
Fra : Lars K. Jakobsen

Dato : 08-02-01 12:19

Hej

Jeg har fået en ISDN linje og nu vil jeg gerne tilslutte mit gamle
omstillingsanlæg til de to analoge linjer, som der er på min ISDN adapter!

Problemet er bare, at spændingerne ikke er høje nok på ISDN adapteren og
derved bliver indgående opkald ikke registeret af mit omstillingsanlæg.

Er der nogen som kender til dette problem og evt. har en løsning på dette?

Jeg mener selv at det kan løses ved at hæve DC-niveauet mellem ISDN
adapteren og omstillingsanlægget. Hvis I mener at denne løsning kan bruges,
hvordan laver men så en forstærker som hæver DC-spændingen og lader
talesignalerne slippe igennem?

/lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-02-01 17:30

> [...]
> Er der nogen som kender til dette problem og evt. har en løsning på dette?

Den eneste pæne løsning er et ISDN-kort til omstillingsanlægget...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Lars K. Jakobsen

Dato : 10-02-01 12:43

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:uQzg6.29202$zw.569211@twister.sunsite.dk...

> Den eneste pæne løsning er et ISDN-kort til omstillingsanlægget...
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
Hvad er et ISDN-kort ?

/lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-01 13:06

> Hvad er et ISDN-kort ?

(lær at qoute på www.usenet.dk)
Mange omstillingsanlæg er modulopbygget, således at by- og lokallinjerne
sidder i udskiftelige kort.
Hvis dit omstillingsanlæg er af denne type skal du have udskiftet dit
by-kort fra en analog til et ISDN ditto.

Fra : Lars K. Jakobsen

Dato : 10-02-01 14:40

> (lær at qoute på www.usenet.dk)

Hvad mener du men det, jeg har kigget på usenet.dk men fandt ikke noget om
at "qoute" og jeg ved ikke hvad det bedyder!

> [...]
> Hvis dit omstillingsanlæg er af denne type skal du have udskiftet dit
> by-kort fra en analog til et ISDN ditto.

Mit omstillingsanlæg er ikke modulopbygget :( , er der en anden løsning til
problemet?

/lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-01 15:20

> Hvad mener du men det, jeg har kigget på usenet.dk men fandt ikke noget

Du er allerede blevet bedre. Jeg henviste til denne.
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

> Mit omstillingsanlæg er ikke modulopbygget :( , er der en anden løsning
til
> problemet?

Ikke som jeg kender. De billige A/B adaptere er slet ikke testet (tror jeg)
med avanceret telefonudstyr såsom omstillingsanlæg. Nogen gange virker det,
andre gange ikke og der er ikke noget man umiddelbart kan gøre for at bedre
det.
Og de dyre A/B adaptere er så dyre at det ville være billigere at købe et
ISDN-omstillingsanlæg.