synkronisering af 2 pc'er
Fra : Robert Jensen

Dato : 08-02-01 12:21

Jeg søger et program der som minimum kan synkronisere mine mail mapper i
outlook express mellem en stationær og en bærbar.

et ekstra plus kunne være hvis man også kan instille det til at synkronisere
en række mapper med forskellige placeringer på pc'erne automatisk eller ved
et tryk på en knap, mellem de 2 pc'ere.

nogle der har et godt forslag ?

på forhånd tak

Robert

Fra : Rene Møller

Dato : 09-02-01 00:19

On Thu, 8 Feb 2001 12:20:37 +0100, "Robert Jensen"
<robert-jensen@privat.dk> wrote:

> [...]

>en række mapper med forskellige placeringer på pc'erne automatisk eller ved

Tag et kig på rejsetasken / briefcasen som følge med Windows. Den
skulle i hvert fald kunne ordne den sidste del. Angående den første er
jeg ikke sikker. Måske du skulle poste indlægget i en af windows
grupperne hvor det vist retteligt hører hjemme.

/René

Fra : Antic

Dato : 09-02-01 03:52

> [...]
> jeg ikke sikker. Måske du skulle poste indlægget i en af windows
> grupperne hvor det vist retteligt hører hjemme.

Hvis rejsetasken klarer det problem kan du jo også bare bruge den som
lagringsmappe for mails.
--
Antic

Fra : Antic

Dato : 09-02-01 03:55

"Antic" <cfp6468@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> synkronisere
> ved

Hvis rejsetasken klarer det problem kan du jo også bare bruge den som
lagringsmappe for mails.
Men den duer nok desværre kun den ene vej, da mails ikke bliver lagret som
seperate filer.
--
Antic

Fra : Robert Jensen

Dato : 09-02-01 13:51

for det første så siger rejsetasken at filen er orphant og at den ikke vil
synkronisere den når man gemmer mails på i den.

for det andet så er det lidt (for ikke at sige meget) upraktisk at sidde og
synkrinisere nyhedsgrupper på den måde.

og for det tredie hvilket sted er så bedre at spørge om synkronisering af
mapper i et netværk end dk.edb.netvaerk hvis der er nogle der ved det så må
det da være her.

så hvis der er nogle der har et svar jeg kan bruge, som de rent faktisk har
afprøvet er jeg stadigvæk meget intereseret i det.

Fra : Rene Møller

Dato : 10-02-01 15:34

On Fri, 9 Feb 2001 13:51:14 +0100, "Robert Jensen"
<robert-jensen@privat.dk> wrote:

>for det første så siger rejsetasken at filen er orphant og at den ikke vil
>synkronisere den når man gemmer mails på i den.

Du skal ikke gemme enkelte mails i mappen, men hele forlderen hvor OE
gemmer sine data filer. I hjælpen står der ganske godt beskrevet
hvordan briefcase's virker. Du kan se placeringen af OE filerne i OE
under tools, options, maintenance, store folder. Du trækker folderen
ind i din briefcase. Det vil også synkronisere dine mails.

Du skal dog lige være opmærsom på at det er en synkronisering på fil
niveau, og jeg er ikke sikker på hvordan OE vil opføre sig ved det.

Men som jeg skrev....jeg var ikke sikker på at det virkede, men det er
da en mulighed der er værd at undersøge.

Det virker i hvert fald med "normale" filer/foldere, som din anden del
af spørgsmålet gik på.

>for det andet så er det lidt (for ikke at sige meget) upraktisk at sidde og
>synkrinisere nyhedsgrupper på den måde.

Det vil du slippe for hvis du gør det på ovenstående måde. Det kræver
bare at du går ind i briefcase'n og beder den om at synkronisere.

>og for det tredie hvilket sted er så bedre at spørge om synkronisering af
>mapper i et netværk end dk.edb.netvaerk hvis der er nogle der ved det så må
>det da være her.

Spørgsmålet har stadig intet med netværk at gøre. Det er udelukkende
et software problem.

Ved at stille spørgsmål i den rigtige gruppe er der større chance for
at du finder en løsning på dit problem, så det var nu mest for din
egen skyld at jeg gjorde dig opmærksom på det.

Og enig, jeg kunne godt have formuleret det anderledes.

>så hvis der er nogle der har et svar jeg kan bruge, som de rent faktisk har
>afprøvet er jeg stadigvæk meget intereseret i det.

Hvis du udelukkende vil have afprøvede løsninger minimerer du chancen
for at få et svar der kunne hjælpe dig i retning af at finde en
løsning.

Og så ville du jo gå glip af information om, at der bl.a i windows
2000 findes en mulighed for at oprette offline foldere der kan
synkroniseres. Det står der i hjælpen når man slå op under briefcase
el. offline folders.

/René