Hjemme krydsfeldt
Fra : Gaffa

Dato : 24-05-02 13:37

Jeg er novice men er ved at etablere et Cat-5 hjemmenetværk i vores hus, og
skal nu have sat krydsfeldtet op. Har fået fat i et 19" rack og patchpanel
til 24 udtag.

Mit spørgsmål går på hvordan jeg får min telefonlinie installeret således at
jeg kan patche op til 5-6 udtag.

Findes der et specielt telefonpanel hvorpå man kan forbinde ledningerne ét
sted og som så bliver fordelt til 5-6 udtag ?

Hilsen
Gaffa
--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : Kim Greve

Dato : 24-05-02 18:28

"Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3cee3352$0$97281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Findes der et specielt telefonpanel hvorpå man kan forbinde ledningerne ét
> sted og som så bliver fordelt til 5-6 udtag ?

Du kan bruge et modular stik med 2 hun, 1 han.

Du indsætter et modul stik i hvert "hul" i dit patchpanel hvor du vil have telefon, så laver du nogle ledningsstumper med rj11 stik på, som du kan bruge som lus mellem modular stikkene.

Du kan se et billede at modulerne her (fra midten af siden og nedefter):

http://www.bn-elektronik.dk/Roline 2001/rol2001_053.htm

Jeg har set modulerne i bla. BAUHAUS, så de skulle være nemme at få fat i.

--
Kim Greve

Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-05-02 18:39

On Fri, 24 May 2002 19:27:54 +0200, "Kim Greve"
<i_dont_want@private.emails> wrote:

>http://www.bn-elektronik.dk/Roline 2001/rol2001_053.htm

- virker nok bedre nogle steder :)

Mvh.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-05-02 18:49

"Jørn Andersen" skrev i en meddelelse:

> - virker nok bedre nogle steder :)

Hvor ?

/Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-05-02 18:52

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse news:3cee7d5f$0$85918$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvor ?

Dette vil jeg tro virker ?

http://www.bn-elektronik.dk/Roline%202001/rol2001_053.htm

/Jan

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-05-02 19:08

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message
> Dette vil jeg tro virker ?
> http://www.bn-elektronik.dk/Roline%202001/rol2001_053.htm

DAMN, 2 minutter før mig

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-05-02 18:53

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message
> - virker nok bedre nogle steder :)

Nah, der er et mellemrum i linket...det burde forbydes

sæt %20 ind i stedet og man får:
http://www.bn-elektronik.dk/Roline%202001/rol2001_053.htm

Den BURDE virke

MVH
Thomas

Fra : Kim Greve

Dato : 25-05-02 23:04

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse news:pjuseu89bgk0mck36k5r0cj3r1dq2an6l9@4ax.com...

> - virker nok bedre nogle steder :)

???, jeg kan ikke lige se nogen forskel. Du kan selvfølgelig erstatte mellemrummet med %20, men Gaffa kan jo bare Copy, paste hele linken i IE's adresselinje for at hoppe til den pågældende side.

--
Kim Greve

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-05-02 23:51

On Sun, 26 May 2002 00:04:05 +0200, "Kim Greve"

>???, jeg kan ikke lige se nogen forskel. Du kan selvfølgelig
>erstatte mellemrummet med %20, men Gaffa kan jo bare Copy,
>paste hele linken i IE's adresselinje for at hoppe til den
>pågældende side.

Det er fordi du bruger Outlook Express. Agent markerer kun den anden -
som følger standarden - som en link, der umiddelbart kan bruges uden
at klippe-klistre (som du selvfølgelig har ret i, at man bare kan.)

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Kim Greve

Dato : 26-05-02 15:15

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse news:2u40fu4kd3kcsemf4prj9uic05gpo335hq@4ax.com...

> Det er fordi du bruger Outlook Express. Agent markerer kun den anden -
> som følger standarden - som en link, der umiddelbart kan bruges uden
> at klippe-klistre (som du selvfølgelig har ret i, at man bare kan.)

I Outlook Express markeres den første del som et klikbart link (fra http til og med /Roline), så der er man også nød til at klippe/klistre, men det er man jo tit nød til når det er et link, der er jo tit hvor ens email program wrapper teksten og så er det jo kun den først del af linken der virker...

--
Kim Greve

Fra : CopyCat

Dato : 24-05-02 18:35

> Findes der et specielt telefonpanel hvorpå man kan forbinde ledningerne ét
> sted og som så bliver fordelt til 5-6 udtag ?

ved at teleDK har nogen der bruges til ISDN ., sådan nogle 5 stiks ISDN
forlængerkabler .. næsten ligesom dem til strøm .. bare til telefon . sådan
nogle kan du sikkert bruge ... sammen med nogle korte patchkabler ..

~~Frank .,

Fra : KsNa

Dato : 24-05-02 19:12

> [...]
sådan
> nogle kan du sikkert bruge ... sammen med nogle korte patchkabler ..

Der er 3 stik i og de kan ikke bruges, der er afslutningsmodstande monteret
i dem.

Mvh.
Kim

Fra : Cubus

Dato : 25-05-02 10:18

> [...]
>
> Findes der et specielt telefonpanel hvorpå man kan forbinde ledningerne ét
> sted og som så bliver fordelt til 5-6 udtag ?

En billig mulighed var at fremføre din telefonlinje til ved siden af dit
patchpanel og her i en samledåse samle den med måske 8 ledninger
af passende længde. I samledåsen evt samlet med samlemuffer og
i den anden ende af ledningerne med påmonteret RJ45 stik
(2 midterste pins anvendes). Du har nu 8 patchkabler med
telefonsignal i der kan anvendes efter behov.

--
Cubus

Fra : Gaffa

Dato : 25-05-02 19:51

Det lyder i mine ører som en effektiv løsning. Er det lige meget hvordan de
to ledninger monteres i de to midterste pins ?

Hilsen
Gaffa

Fra : Cubus

Dato : 25-05-02 20:58

> Det lyder i mine ører som en effektiv løsning. Er det lige meget hvordan de
> to ledninger monteres i de to midterste pins ?

Ja

--
Cubus

Fra : Arne Keller

Dato : 26-05-02 10:09

On Fri, 24 May 2002 14:36:39 +0200, "Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk>
wrote:

>Jeg er novice men er ved at etablere et Cat-5 hjemmenetværk i vores hus, og
>skal nu have sat krydsfeldtet op. Har fået fat i et 19" rack og patchpanel
>til 24 udtag.

Sørg endelig for at det bliver mindst Cat5E hvis du ikke vil skifte
snart.

>Mit spørgsmål går på hvordan jeg får min telefonlinie installeret således at
>jeg kan patche op til 5-6 udtag.

Du tager 6-7 ubenyttede udtag i dit patchpanel og forbinder pin 4 og 5
parallelt med et kabelpar, derefter tilslutter du dit indkommende
telefonkabel i det første udtag, de øvrige kan du patche helt normalt.

>Findes der et specielt telefonpanel hvorpå man kan forbinde ledningerne ét
>sted og som så bliver fordelt til 5-6 udtag ?

Der findes også færdige modluler som kan dette, det er sikkert ikke
billigere.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.