24 timer
Fra : Mikkel

Dato : 24-05-02 12:10

Burde afsnittede egentlig ikke vare 1time istedet for bare 45min ? :)~

Fra : PRESTIJ

Dato : 24-05-02 12:10

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-02 12:17

Mikkel wrote:
> Burde afsnittede egentlig ikke vare 1time istedet for bare 45min ? :)~

Jo, men det var jo så heldigt, at der lige var nogle bidder, hvor der slet
ikke skete noget, og så kunne man jo passende vise rekvalmer der.

/Nikolaj

Fra : Steen

Dato : 24-05-02 13:55

Eller osse kan vi bare lave titlen om, til 45 minutter?

"Mikkel" <langmack@mail.dk> skrev i en meddelelse
: Burde afsnittede egentlig ikke vare 1time istedet for bare 45min ? :)~
:
:
:
:

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-02 14:10

Steen wrote:
> Eller osse kan vi bare lave titlen om, til 45 minutter?

Så er det mere logisk at omdøbe serien til "18" (24 afsnit á 45 minutter =
18 timer). Eller lave 32 afsnit (32 afsnit á 45 minutter = 24 timer).

Men der kommer måske en directors cut udgave, som vitterligt _er_ 24 timer?

/Nikolaj

Fra : Søren Blom

Dato : 24-05-02 14:40

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev

> [...]
> 18 timer). Eller lave 32 afsnit (32 afsnit á 45 minutter = 24 timer).
>
> Men der kommer måske en directors cut udgave, som vitterligt _er_ 24

Hvis I nu havde været med fra begyndelsen af, så havde I også hørt den
forklaring der kom i første afsnit om hvorfor et afsnit kun er 45 minutter
og ikke 60 minutter.

For serien er lavet efter amerikanske forhold, hvilket vil sige at de 60
minutter er inkl. reklamer (ala TV3 forhold), men da der ikke er reklamer i
den udgave vi ser, så er afsnittene på 45 minutter, da de sidste 15 minutter
bruges på reklame i USA.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-02 15:33

Søren Blom wrote:
> [...]
> reklamer i den udgave vi ser, så er afsnittene på 45 minutter, da de
> sidste 15 minutter bruges på reklame i USA.

Det er faktisk også den forklaring, jeg kom med i mit første svar i tråden.
Men det behøves vel ikke at afholde mig fra et deltage i rablerierne?

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-02 17:15

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>
> Det er faktisk også den forklaring, jeg kom med i mit første svar i tråden.
> Men det behøves vel ikke at afholde mig fra et deltage i rablerierne?

Nej da, det ville da være synd. Jeg ser også frem til director's cut-
udgaven. Vidste I for øvrigt, at der kommer en sæson 2? Jeg
forudsiger en titel: "48 timer".

PS. Tråden burde have været i dk.medier.tv.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-02 17:57

Peter Brandt Nielsen wrote:
> Vidste I for øvrigt, at der kommer en sæson 2?

Virkelig? Jeg havde ellers det indtryk, at den oprindelige serie ikke blev
den store succes hos seerne?

> Jeg
> forudsiger en titel: "48 timer".

Hmm, mon ikke de får nogle copyright problemer her? Mit bud er "Another 24
hours", som nok på dansk kommer til at hedde "Halløj i et døgn" eller noget
i den stil.

> PS. Tråden burde have været i dk.medier.tv.

Både og. Denne del hører vel snarest hjemme i dk.snak eller noget i den
stil. Det virker IMØ lidt drastisk med skiftet fra dk.kultur.* til
dk.medier.*, selvom du sådan set har ret:

"3. Fundats:
Gruppen skal give mulighed for at diskutere emner som lovgivning,
program- og kanalindhold og andet branche- og fagrelateret stof. Dette
inkluderer også tv-serier, men normalt ikke film, som hører under
dk.kultur.film."

Det vil altså sige, at Riget som serie hører hjemme under dk.medier.tv mens
spillefilm-udgaven hører hjemme under dk.kultur.film. Så hælder jeg mere til
en udvidet tolkning af "film", selvom det heller ikke er så heldigt at lade
det flyde ud i en uendelighed og påstå, at alt, hvad der er filmet, hører
under dk.kultur.film.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-02 19:18

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>

> Virkelig?

Ja, det skriver de i hvert fald på nogle af de Fox-links, som har
været postet i dk.medier.tv.

> [...]

> Det vil altså sige, at Riget som serie hører hjemme under dk.medier.tv mens
> spillefilm-udgaven hører hjemme under dk.kultur.film.

Ja, såmænd. Riget er et specialtilfælde.

> Så hælder jeg mere til en udvidet tolkning af "film", selvom det heller
> ikke er så heldigt at lade det flyde ud i en uendelighed og påstå, at alt,
> hvad der er filmet, hører under dk.kultur.film.

Hvad består din udvidede tolkning så i? Hvis den indebærer fjernelse
af trafik fra d.m.t til d.k.f synes jeg, den er dum.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 24-05-02 19:39

Peter Brandt Nielsen wrote:
> Hvad består din udvidede tolkning så i? Hvis den indebærer fjernelse
> af trafik fra d.m.t til d.k.f synes jeg, den er dum.

Det var sådan set ikke tænkt som et konkret ændringsforslag, snarere et
forsvar for de nuværende forslag, hvor visse TV-serier også diskuteres her i
gruppen. F.eks. mener jeg, at man kan argumentere for, at Riget, Twin Peaks
m.m. også kan høre hjemme i denne gruppe. Alene udgivelsen af en række
serier på DVD løsriver dem vel fra TV-mediet.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-02 22:08

> [...]
> m.m. også kan høre hjemme i denne gruppe. Alene udgivelsen af en række
> serier på DVD løsriver dem vel fra TV-mediet.

Okay, men jeg er ikke helt enig. Det er mest hensigtsmæssigt at holde
tv-serier i én gruppe og film i en anden i den grad det er muligt at adskille
de to, og det afspejler fundatsen (til tv-gruppen). Nærværende tråd er et
eksempel på et emne, som entydigt hører til i dk.medier.tv.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk