Oversigt over delte kalendere i Outlook 97~
Fra : Sune

Dato : 08-02-01 11:54

Er der nogen der har lidt hjælp til subj. ?

Det jeg kunne tænke mig var en oversigt al a den man kan få når man vil
planlægge et møde. Der kan man se hvornår de personer man vil invitere har
tid.

En "amatør" løsning er selvfølgelig at ville planlægge et møde med samtlige
i virksomheden hver eneste dag og ad den vej få et overblik, men mon ikke
der findes en smartere løsning ? )

Mvh,

Sune

Fra : Berit Hartvit

Dato : 11-02-01 10:56

Hej

Det er desværre en mangel i Outlook. Udover din egen løsning kender jeg kun
til add-on's til Outlook. Her er nogle gode:

http://www.dicentra.dk/software/look.htm

http://www.completesoftware.dk/WebSchedule/WebSchedule.htm

http://www.completesoftware.dk/WebSchedule/WebSchedule.htm

mvh
Speednissen

Fra : Paul K. Jeppesen

Dato : 19-02-01 14:29

Vi har her i huset sidste år været i gang med en større ændring fra Lotus Notes
til Outlook 2000 fsv. angår post og kalender. Merkantildata, som det hed
dengang, måtte opgive at få en nyudviklet kalenderapplikation til at fungere
bare tilnærmelsesvis så godt som det Notes gennem snart 10 år har betragtet som
en selvfølge når man skal have overblik over mere end 6 personer på en gang. Så
nu bruger vi Notes som kalender og Outlook til resten for at få den bedst
mulige Office-integration. Gode Outlook applikationer er vist fortsat en
mangelvare på kalendersiden !

Paul K. Jeppesen

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 19-02-01 22:08

"Paul K. Jeppesen" <pkj@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulige Office-integration. Gode Outlook applikationer er vist fortsat en

Ja, det er ikke ophidsende, hvad MS har leveret på dette område. Vi har
forsøgt os med 3.parts-programmer som Schedview og Sintas, men de virker
meget langsomme, når det er en større gruppe af mennesker, der skal
"overvåges".
En god lavpraktisk model, som jeg selv er begyndt at bruge, er at lave en
mødeindkaldelse til den givne gruppe af mennesker. Den skal så sendes en
enkelt gang. Derefter trækkes indkaldelsen ud på skrivebordet og bliver nu
til en msg-fil. Hver dag, når jeg har brug for en oversigt over min gruppe,
klikker jeg på denne fil og vælger deltagerstatus. Dermed er gruppen
allerede kendt - opdateringen på serveren går hurtigt - jeg synes meget tid
er sparet for mig på den konto. Minusset ved metoden er, at jeg ikke kan
skabe mig et overblik i print.
Men måske du alligevel kan bruge det, indtil MS finder på
noget..................?

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : Berit Hartvit

Dato : 21-02-01 00:47

Godt gået Anette
Hurra for kreativiteten - den klarer mange "umulige" opgaver.

Fra : Sune

Dato : 27-02-01 11:26

Jeps - Hurra hurra - Jeg vil forslå, at Anette Linnea bliver ansat hos MS
istedet for de andre fjolser

Tak for tippet - det er en glimrende kreativitet

Sune