internet deling med w2k pro som server!
Fra : Jimmy S. Gulløve

Dato : 08-02-01 11:22

Hejsa
jeg sidder og kæmper med at få delt min adsl forbindelse ud til andre LAN
maskiner, hvor min w2k skal fungere som server!, jeg kører med w2k pro, og
de andre maskiner der skal kobles på netværket kører WinMe, det hele kobles
sammen via en 100mb hub, er der nogen her
der kan guide mig lidt igennem hvad der skal skrives hor og hvordan, da min
opsætning ad dns og gateway har slået fejl!!!!

mange tak på forhånd!

Jimmy

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 08-02-01 12:04

Hvis du har delt din w2k's internetforbindelse, behøver du blot at skrive
w2k's IP som gateway på de øvrige maskiner.
Det kan være nødvendigt at tilføje din udbyders DNS-servere til de øvrige
maskiner... så skulle det køre.
Jørgen

Fra : Christoffer Dahl Pet~

Dato : 08-02-01 12:51

Det kommer lidt an på, hvilket slags ADSL-udstyr du har. Hvis du har en
router fx 677'ern er det nok at sætte den i en port i din hub/switch. Dog
kan du ikke drage fordel af de service der ligger i din server, såsom proxy,
firewall osv.
Hvis det er "modem" delen af ADSL udstyret burde det være nok at give
klienter ip adr. på din win2k maskine som Joergen skrev, forudsat at du har
sat det rigtigt op på serveren.

mvh

Christoffer

Fra : JK

Dato : 09-02-01 10:05

> [...]
min
> opsætning ad dns og gateway har slået fejl!!!!

brug evt. et proxyprogram til at dele forbindelsen

/JK