MS Windows
briani 27239
HJÆLP til USB port
Fra : J. Ewerty K.

Dato : 24-05-02 07:45

Hejsa i gruppen

Jeg har d.d. købt en Canon dig.cam A40 og kan bare IKKE få min
USB port til at virke - Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan
pokker jeg kan tjekke om de overhovedet virker ?
Et eller andet siger mig at da jeg købte computeren, blev jeg spurgt om
jeg nogen sinde ville få brug for min USB port og jeg mener faktisk
at jeg sagde nej (tro det eller lad vær *GG*)
Til info. kører jeg med windows 98, 2 udgave
Alt hjælp modtages med kyshånd (skåret ud i pap)

Fra : Mads Leth

Dato : 24-05-02 08:43

For at tjekke om adu har en USB-port installeret skal du gøre følgende:
1) Højre-klik på Denne Computer
2) Vælg Egenskaber
3) Vælg fanen Enhedshåndtering
4) Tjek i listen over enheder om der findes en "Universel seriel
bus-controller"

Fineds den ikke er din USB port sikkert frakoblet i din BIOS-opsætning,
men det kan vi jo vende tilbage til hvis det bliver aktuelt!

ML

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-05-02 08:55

"J. Ewerty K." skrev
> Jeg har d.d. købt en Canon dig.cam A40 og kan bare IKKE få min
> USB port til at virke - Er der en venlig sjæl som kan fortælle mig hvordan
> pokker jeg kan tjekke om de overhovedet virker ?

Du skal først tjekke enhedshåndtering. Den nederste enhed
burde være en "universel seriel usb-controller" og
"usb rod hub". Hvis disse enheder mangler, er din
usb-port antagelig disablet i bios. Den skal så
enables før du kan bruge porten. Du kommer i den
forbindelse til at installere de fornødne drivere.
Hvis usb er til stede:
Når dit kamera er tilsluttet computeren, skal det fremkomme
som et "mass-storage device" i enhedshåndtering.
Hvis "mass-storage device" er vist i enhedshåndtering, og
det er markeret med et gult "!", skal du sandsynligvis
gen-installere driveren.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply