MS Windows
briani 27239
Mystiske filer.
Fra : Per H

Dato : 24-05-02 07:04

Hvad er det for nogle filer.

jeg kan ikke finde virus i dem men de er kommet d. 20 maj

firewallen fanger exefilen, når jeg går online via modem,

xpcc187a.dll

yeyygh.exe

cwvauav.pay

hpjdl.nec

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mads Leth

Dato : 24-05-02 08:45

Er du sikker på du ringer op til den rigtige udbyder via dit modem og
ikke til en sextjenste eller lignede?

ML

newslreu87dooc64b7h54v7f2hv2qf85d3up@4ax.com...

Fra : Per H

Dato : 24-05-02 09:38

On Fri, 24 May 2002 09:45:03 +0200, "Mads Leth" <email@email.dk>
skrev:

>Er du sikker på du ringer op til den rigtige udbyder via dit modem og
>ikke til en sextjenste eller lignede?

Nu har jeg lan. men jeg kan ikke finde opkaldeforbindelser til andre
end dem der skal være der.

sexlinier plejer vel at lave et ikon??

>ML
>
>"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse
>newslreu87dooc64b7h54v7f2hv2qf85d3up@4ax.com...

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Morten

Dato : 24-05-02 11:46

> Hvad er det for nogle filer.
> jeg kan ikke finde virus i dem men de er kommet d. 20 maj
> firewallen fanger exefilen, når jeg går online via modem,

Prøv at hente Ad-aware, som kan opdage og fjerne spyware:
http://www.lavasoft.nu/

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 24-05-02 12:21

> Prøv at hente Ad-aware, som kan opdage og fjerne spyware:
> http://www.lavasoft.nu/

Husk tillige at hente RefUpdate-programmet, så du kan hente nye
definitionsfiler. AdAware i seneste udgave bruger 015-16.05.2002,
men man kan hente en nyere, 017-21.05.2002.

Mvh.
Morten

Fra : Per H

Dato : 24-05-02 21:28

On Fri, 24 May 2002 13:21:00 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
skrev:

I den ene fil står der dette

<!-- Vignette StoryServer 5.0 Fri May 24 01:06:00 2002 -->

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Per H

Dato : 24-05-02 21:19

On Fri, 24 May 2002 12:45:50 +0200, "Morten" <morten789@hotmail.com>
skrev:

>Prøv at hente Ad-aware, som kan opdage og fjerne spyware:
>http://www.lavasoft.nu/

den blev ikke fjernet

men hvad er det lige de Ad.aware gør?

der er faktisk kommet en del filer d 24 maj, men underlige navne.
i system32.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Mikkel

Dato : 26-05-02 08:40

Hej

Jeg synes det lugter af virus

du kan evt. prøve en online virus scanner på nettet, den nedenstående
har hjulpet mig med at lokalisere en.

http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Fra : Michael Bach

Dato : 26-05-02 11:07

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message
> On Fri, 24 May 2002 12:45:50 +0200, "Morten" <morten789@hotmail
>
> der er faktisk kommet en del filer d 24 maj, men underlige navne.
> [...]

---------------------------------
Bruger du kazaa,hvis ja tror jeg du har fået den nye bejamin worm,der bare
bliver ved og ved med at kopiere sig selv med lort i win system
mappen,norton antivirus kan klare den,prøv at se om det er det.

Mvh michael bach.

Fra : Per H

Dato : 26-05-02 12:28

On Sun, 26 May 2002 12:06:36 +0200, "Michael Bach"
<jasguda@hotmail.com> skrev:

>---------------------------------
>Bruger du kazaa,

sikkert ik. -)

>hvis ja tror jeg du har fået den nye bejamin worm,der bare
>bliver ved og ved med at kopiere sig selv med lort i win system
>mappen,norton antivirus kan klare den,prøv at se om det er det.
jeg tjekker op

jeg fandt en del worm * med den online antivirus en anden havde
forslået mig. men men kunne jo ikke slette filerne ???? og hvad nytter
antivir så.

der var en *.dat fil i forte agent der havde worm, og en del i
systeminformation mappen. men jeg er ikke klar over om man bare kan
slette løs der.

>Mvh michael bach.

Vh Per
ICQ 8212837

Fra : Michael Bach

Dato : 27-05-02 09:23

> der var en *.dat fil i forte agent der havde worm, og en del i
> systeminformation mappen. men jeg er ikke klar over om man bare kan
> slette løs der.
>
> -----------------------------
Kører du uden virus scanner overhovedet.Det er modigt og det går meget nemt
galt med worms og backdoors.
Jeg ville få fat i en opdateret virus scanner og deep scanne hele systemet
inden du er nød til at formattere.
De viruser du har og de filer der inficeret kan du sætte i karantæne,så de
ihvertfald ikke gør mere skade derefter kan du tage en backup af det.Hvis så
det hele ser ud til at køre, kan du slette de filer du har sat i karantæne.
Jeg kan varmt anbefale norton antivirus 2002 fra symantec.

Mvh Michael Bach.

Fra : Mikkel

Dato : 27-05-02 19:18

Hej igen

Hvis det er det program jeg foreslog dig, så har du valget enten at
reparere eller slette filerne, hvis den skriver noget med at den ikke
kan reparere filerne, ja så har du jo kun 1 valg tilbage (formoder
ikke du vil beholde vira) - slet filerne.

Det er rigtigt den sikkert kommer med en meddelse om at du ikke kan
slette en fil eller 2 så her skal du i DOS (eller en startdisk som er
et bedre valg) og slette dem manuelt.
Da jeg sidst hjalp en som havde fået virus valgte jeg at scanne
harddisken og slette vira for derefter hardcore slukke for pc'en (hev
net stikket ud) for at sikre mig mod virus ville sprede sig under
nedlukningen, det har jeg opserveret virus har en tildens til.

Jeg mener at huske man kan få specifikke virus scannere som kan
startes fra DOS som du evt. kan benytte dig af, men jeg kan ikke huske
hvor det var jeg så dem, jeg mener at www.kaspersky.com har haft den
service at man kan hente såen en fætter.

Mvh.
Mikkel