MS Windows
briani 27239
Langsom modem-connect i XP
Fra : Uni Bull

Dato : 23-05-02 23:59

Hej.

På min bærbare har jeg nu XP installeret og connecter typisk med
omkring 30-33Kbps.
For to dage siden havde jeg Win2k installeret og connectede typisk
med 45-50Kbps.
Samme telefonlinie, samme opkaldspunkt samme modem (MiniPCI
Combo V90/LAN fra Actiontec). Alt som før, bortset fra OS.

Er der nogen der har et bud på hvordan jeg kan connecte med lidt
højere hastighed??

--
Uni Bull
København K

Fra : Peter Skovgaard

Dato : 24-05-02 01:37

hej Uni Bull. Du kan prøve at optimere dine comporte. Du skal finde portene
i enhendhåndtering under administration. Derefter sætter du hastigheden på
porten op på det højeste den kan komme. Derefter vælger du "Kør" i start og
skriver "Msconfig". derinde finder du systemini. Inde under 386enh laver du
en ny nøgle. I den skriver du "com1irg4=1024Buffer=1024". Derefter
genstarter du maskinen. Dette burde eliminere comporten som flaskehals. Hvis
det er com 2 du bruger er IRQ for denne port 3.
M.v.h
Peter