Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvilken Lader ???
Fra : Mich@el

Dato : 23-05-02 21:52

Hejsa.

Da jeg ikke er helt tilfreds med min oplader, vil jeg gerne høre om
hvilken lader jeg burde vælge.

Det ville være rart med en oplader der selv stopper ladningen når
batterierne er fuldt opladet.

Mine batterier er AA 1.600 mAh. (til Digi. kamera)

Mvh.
Michael.

Fra : HB Nielsen

Dato : 23-05-02 21:59

og også en der lader hurtit (1 time ca)

Fra : Amatøren

Dato : 23-05-02 22:14

Køb en "intelligent" lader.
D.v.s en der måler på batterierne.
En lader i fx. Føtex til 300 kr er som regel en med timer, hvilket gør at
den måske overlader batterierne (eller ikke lader nok).
En computer lader kan fås til ca. 400,- på nettet, og den måler hvert enkelt
batteri (og kan aflade, hvilket er smart når man skal have batterier med
fuld kapacitet).
Se evt. www.billigebatterier.dk under ladere, jeg har en Powerline 4, og den
er fortrinelig. (jeg har intet med firmaet at gøre).

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 23-05-02 22:35

Jeg har en MW4798 fra www.batterier.dk/ Det er en intelligent lader som
tager ca. 5 timer for 4x1600 mAh, og den koster kun 200,-

Frank

Fra : up

Dato : 24-05-02 01:20

"Mich@el" skrev:

> [...]
> batterierne er fuldt opladet.
>
> Mine batterier er AA 1.600 mAh. (til Digi. kamera)

Jeg er meget tilfreds med den oplader som Merlin og Electronic World har
haft på tilbud her i maj md., det drejer sig om en Uniross Ultra fast
charger, som lader fx 4 stk AA Ni-Cd/Ni-MH (kan også benyttes til AAA) op
på bare 1-2 timer, hvorefter den slår over på vedligehold. Der følger 4 AA
Ni-MH 1700 mAh batterier med opladeren, samt tilbehør så den kan lade op i
bilen. Hele herligheden for 300 kr. hvis man er medlem, ellers 350 kr (var
det vist).

mvh up

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 26-05-02 16:36

Jeg har netop bestilt endnu een MW 4798 lader hos www.elkuglen.dk og den
lader kan jeg godt anbefale...har selv to af slagsen i forvejen til
opladning af batterier til mit Olympus.

Udover 220Volt så medfølger der også ladekabel til brug i bilen.

Den koster kr. 224,95 inkl. levering!

Claus Smith