Agger - torsk
Fra : Thorkil Jensen

Dato : 23-05-02 20:03

Hej.
Lige for at fotælle, at 2. pinsedag blev en god fiskedag. Vi startede tidlig
morgen og sejlede ca. 8 km norvest fra Agger, hvor vi har noget vi kalder "
æ knop ". Det er et meget lille område, hvor bunden brat hæver sig fra 25
meter dybde til 17-18 meters dybde. Kl. ca. 6.00 var vi på plads og begyndte
at pilke, men der skete ikke rigtig noget - en enkelt torsk blev det til,
men heldigvis havde vi lidt sandorm med, og det virkede. Kl. ca 9.30 havde
vi ikke flere orm, men derimod 36 torsk. Vi prøvede at pilke igen, men intet
resultat. Hvad gør man så - jo lidt tarme fra en torsk - det var nok ikke
det de helst ville have, men det blev til 2 stk mere, så ved godt 10 tiden
vendte vi skuden hjemover - en herlig da, og nogle gode fiskefrikadeller
blev det også til.

Fra : hansi.christiansen

Dato : 23-05-02 20:52

http://www.kandu.dk/

Fra : Jesper Aagaard

Dato : 24-05-02 00:31

Hej Thorkil

Agger, er det Agger oppe ved thyborøn du snakker om, og var det noget
størrelse "å æ torsk?"

Hilsen Jesper

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 25-05-02 07:43

Ja, det er Agger ved Thyborøn jeg fisker fra. Vi har vore joller til at
ligge på stranden, og her kommer min svigerfars gamle Grå Ferguson til ære
og værdighed igen, når vi skal have båden i og af vandet.
Det var faktisk pæne torsk vi havde. Jeg vil tro en 8 - 10 stykker vejede
mellem 2 og 3 kg, og ellers derfra og nedefter, de fleste gange er det kun
småtorsk vi kan tage.
Du skal nok få lært dialekten. hvis du øver længe nok....................

mvh. Thorkil

Fra : Jesper Aagaard

Dato : 25-05-02 14:35

Jeg har skam lært Dialekten =)....Har boet de første 20 år af mit liv i
Lemvig, Der snakker man skam også vestjydsk, dog ikke så meget som i
Thyborøn, selv en person med den groveste dialekt har jeg ikke problemer med
at forstå. Iøvrigt synes jeg dialekterne ude vest på har sin charme.