Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
At vælge digitalkamera
Fra : Mikkel Bo Schmidt

Dato : 08-02-01 08:44

Hej,

Jeg sider og skal vælge et digitalt kamera til ca. 5000 kr - og har fundet
følgende - jeg kender i forvejen Sony Cybershot kameraet (bare i en anden
udgave) ... jeg har udset mig følgende kameraer som jeg synes lyder
interessant.

Sony Cybershot DSC-S50
Max Resolution: 1600x1200
Memory: ? pics
MemoryStick 4MB
Display: 2" LCD
Zoom: 3X Optical
Interface: USB
Warranty: 1 year

Olympus Camedia C-990 Zoom
Max Resolution: 2.100.000pixels 1600x1200
Memory: 1-82 pics
8MB SmartMediaCard
Display: 1,8" TFT LCD
Zoom: 3X Optical
2,5X Digital
Interface: Video
Warranty: 1 year

Kodak DC290
Max Resolution: 2240x1500
Memory: 28-220 pics
20MB
Display: 2" LCD TFT
Zoom: 3X Optical
2X Digital
Interface: USB
Warranty: 1 year

Er der andre kameraer jeg bør tage i betragtning?

mvh, Mikkel Bo Schmidt

Fra : Jostein Aashammer

Dato : 08-02-01 16:53

In article <p7sg6.26105$fa3.1552524@news010.worldonline.dk>,
"Mikkel Bo Schmidt" <mbs@internordweb.dk> wrote:
> Hej,
>
> Jeg sider og skal vælge et digitalt kamera til ca. 5000 kr - og har
fundet
> følgende - jeg kender i forvejen Sony Cybershot kameraet (bare i en
anden
> udgave) ... jeg har udset mig følgende kameraer som jeg synes lyder
> interessant.
>
> Sony Cybershot DSC-S50
> Max Resolution: 1600x1200
> Memory: ? pics
> MemoryStick 4MB
> Display: 2" LCD
> Zoom: 3X Optical
> [...]
Hvorfor ikke Canon Digital Ixus?
Et meget bra kamera på størelse med et visa kort.
Jeg er meget godt fornøyd med dette og det er jo lett å ha med seg.
Populært er det også. Det har jeg sett ved å lese i diverse forum her
på news.
Test av kameraet finner du på www.dinside.no og www.digit.no

--
Jostein Aashammer